OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är ett vikariat från och med den 18 maj t o m den 31 december 2009 med eventuell möjlighet till förlängning. Heltid.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten är i första hand inriktad mot arbetsuppgifter enligt MB, (miljöbalken), PBL (plan-och bygglagen) men innebär också övergripande juridiska frågor inom Länsstyrelsens alla verksamhetsområden. Nära samarbete med länsstyrelsens ledning och konsultativt arbete gentemot övriga verksamheter samt rådgivning till allmänheten ingår.
Önskade kvalifikationer:
Du har juristexamen gärna med notariemeritering. Goda kunskaper i förvaltningsrätt och kvalificerad erfarenhet av liknande arbete. Förmåga och erfarenhet av att arbeta med tvärsektoriella frågor och med utveckling av verksamheten är viktigt. Goda språkkunskaper, god språkbehandling, samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt är viktiga egenskaper som vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort är ett krav.
Länsstyrelsen arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfalden tillför verksamheten
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Lena Fritz
010-223 92 23
Ingunn Tryggvadotter
010-223 92 29
Annika Broms
010-223 92 45
Daniel Nygren
010-223 92 76
Mattias Vejlens
010-223 93 03
Karin Fager
010-223 92 22
Linda Larsson
010-223 92 57
HR-chef Jenny Frölich
010-223 9224
SACO Annika Broms
010-223 92 45
ST Erling Ahlqvist
010-223 92 01