OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alma Assistans är i ett expansivt skede och vi behöver förstärka vår organisation med en jurist. Vill du arbeta i en relationsnära och stöttande roll samtidigt som du får vara juridisk expert är detta ett jobb för dig!
Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 600 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.
Om tjänsten
Tjänsten som jurist är en helt ny funktion hos Alma Assistans vilket innebär att du har stor möjlighet att själv utforma arbetsuppgifter och rutiner men du kommer även ha möjlighet att påverka företagets utveckling. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
Som jurist hos oss företräder du våra kunder i processer mot kommuner och Försäkringskassan. Du driver processer i förvaltningsrätten och kammarrätten både genom skriftlig processföring samt även vid muntliga förhandlingar. Hos oss kommer du att fungera som vår interna juridiska expert och du kommer att arbeta med kvalificerade juridiska arbetsuppgifter, men även en del administration.
Tjänsten innebär många hembesök hos våra kunder samt arbete från våra lokalkontor vilket medför en del resor.
Om dig
Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete med en juristexamen i grunden. Har du kunskap inom socialrätt, förvaltningsrätt eller processrätt ser vi det som meriterande. Erfarenhet från området personlig assistans är förstås också meriterande, oavsett om du arbetat inom området som jurist eller i annat sammanhang. Eftersom tjänsten innebär resor är B-körkort ett krav.
Då du är ensam i din roll som jurist ställer det naturligtvis höga krav på din förmåga att arbeta självständigt och driva dina arbetsuppgifter framåt. Som person är du bra på att kommunicera vilket är nödvändigt under processföring, men du behöver också hålla våra kunder informerade genom löpande kontakt och vara bekväm med att ibland hålla i informationsträffar. Givetvis är du också noggrann och har en känsla för detaljer.
Du delar våra värderingar om engagemang och samarbete och ser det som en fördel att få arbeta kundnära.
Annat viktigt att veta
Vad frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Grabavac på 018- 50 07 80.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning tillämpas. Du är placerad på vårt kontor i Uppsala/Stockholm.
Tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 17 januari.
Välkommen till oss på Alma Assistans!
Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokalkontor i Jönköping och Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetsansvarig Marie Hoffmann
0767792725
Kundansvarig Kristina Källström
018-60 01 81
018-500380
VD Simon Grabavac
018-500380
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-50 06 80
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-500380
Kundansvarig Anna Sturedahl
0735141425
Kundansvarig Cecilia Jansson
018-50 06 80
Verksamhetschef Marie Hoffmann
018-50 02 80
Verksamhetsansvarig Marie Hoffmann
0767792725
Kundansvarig Kristina Källström
018-60 01 81
018-500380