OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.
Rättsfunktionen som ingår i Enheten för lednings- och verksamhetsstöd består av jurister, förvaltningshandläggare, registratorer, arkivarier och funktionschef.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsens jurister arbetar inom ett stort antal rättsområden med råd och stöd i juridiska frågor inom Länsstyrelsens samtliga verksamheter. Juristerna handlägger också själva frågor inom bland annat plan- och bygglagen, miljöbalken, ordningslagen, trafikförordningen, lag om skydd mot olyckor, samfälligheter, markförvaltning etc. De för även Länsstyrelsens talan i domstol.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Juristexamen med notariemeritering
- Erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning, företrädesvis från länsstyrelse
- Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen, rennäringslagen samt den tillfälliga covid-19-lagen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ska också vara flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du som person är stabil, prestigelös och är bra på att samarbeta både internt och med externa aktörer. Självklart delar du Länsstyrelsens värdegrund att behandla alla med respekt, professionalitet och öppenhet
Körkort för personbil erfordras.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning sex månader kan bli aktuell.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2021-03-14.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer på vår hemsida http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23