OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.
Nu söker vi en ny juristkollega!
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsens jurister arbetar inom ett stort antal rättsområden med råd och stöd i juridiska frågor inom Länsstyrelsens samtliga verksamheter. Juristerna handlägger, utreder och analyserar också egna ärenden inom bland annat plan- och bygglagen, miljöbalken, ordningslagen, lag om skydd mot olyckor, samfälligheter och markförvaltning (rennäringslagen) etc. Länsstyrelsen är också första instans när kommunala beslut inom miljöbalken och plan- och bygglagen överklagas.
Du kommer i huvudsak att arbeta inom ett av våra rättsliga områden som bestäms utifrån dina kunskaper och verksamhetens behov, men alla jurister rör sig inom flera av områdena mer eller mindre.
Vad kan vi erbjuda dig?
Att arbeta som jurist hos oss kommer ge dig en varierande vardag där du har en viktig roll att fylla såväl för medborgarna som för myndigheten. Du får kunskap och utveckling inom flera olika rättsområden med intressanta och utmanande frågeställningar med nära koppling till länet. Du får arbeta i en grupp med fem andra jurister och har således möjlighet till både erfarenhetsutbyte och samarbeten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Jurkand-/juristexamen, gärna kompletterad med notariemeritering.
- Några års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
- Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen, miljöbalken, rennäringslagen eller dataskyddsförordningen.
Som person behöver du vara eftertänksam och analytiskt samtidigt som du har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Du behöver trivas med- och vara bra på att arbeta självständig men också värna om samarbetet i gruppen. Du behöver vara beslutskraftig och självkritisk.
Självklart delar du Länsstyrelsens värdegrund om att behandla alla med respekt, professionalitet och öppenhet.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning sex månader kan bli aktuell.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer på vår hemsida http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23