Jurist - arbeta med utlämnandeärenden

Jurist - arbeta med utlämnandeärenden

Arbetsbeskrivning

Rättssekretariatet, Socialdepartementet

Den pågående Corona-pandemin ställer stora krav på Socialdepartementet. Antalet utlämnandeärenden ökar ständigt. Departementet söker nu en jurist till gruppen som arbetar med utlämnandeärenden. 

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna är att ansvara för att hantera alla utlämnandeärenden, samordna, hålla ärendena i ordning och ansvara för att svar skickas skyndsamt. Arbetet ställer krav på samarbete med departementets enheter, politiska staber men också med andra departement. 
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. 

Din bakgrund
Vi vill att du som söker är utbildad jurist, meriterande är om du har fullgjort tingsmeritering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är erfarenhet av juridiskt arbete i Regeringskansliet eller myndighet. 

Dina egenskaper
Arbetet förutsätter god analytisk förmåga och stilistisk färdighet. Du ska ha förmåga att arbeta snabbt, noggrannt och självständigt - även under tidspress. Det är viktigt att du har gott omdöme och stor samarbetsförmåga. 

Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 december 2021. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning.

Tillträde snarast. 

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Lars Hedengran som är rättschef och enhetschef, på 08-405 33 98 eller biträdande enhetschef Zandra Milton, på 08-405 27 72. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ann-Sofi Brandt på 08-405 52 41. Fackliga kontaktpersoner är Håkan Nyman för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 mars 2021.

 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Socialdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner, samt premiepensionssystemet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 11 mars 2021

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Karriärsamtal

Karriärsamtal

25 november 2024

19 november 2024

Upphandlingsjurist

Upphandlingsjurist

11 november 2024