Jurist med expertis inom avtal och GDPR

Jurist med expertis inom avtal och GDPR

Arbetsbeskrivning

Ref: 20220702

Arbetsuppgifter
Vill du jobba med GDPR och avtal och samtidigt har intresse för upphandlingsprocesser? Då har vi jobbet för dig!

Vi utökar ekonomiavdelningen och söker därför en jurist som kommer arbeta med att rättssäkra processer och ärenden samt bidra till att upprätthålla hög kompetens inom offentlig lagstiftning. Vi erbjuder dig en tjänst där du kan utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö med härliga kollegor och där du kommer bistå chefer såväl som övriga medarbetare i frågor av juridisk karaktär. 

I detta uppdrag kommer du arbeta med att säkra förvaltningens avtal samt säkra och utbilda inom det förvaltningsövergripande arbetet gällande GDPR och informationssäkerhet. I uppdraget ingår att ansvara för vissa upphandlingsprocesser inom gymnasie- och vuxenutbildningsnämndens verksamhetsområde i samråd med stadens centrala upphandlingsenhet. Du är delaktig i upphandlingsprocessens delar kopplade till uppföljning av avtal, hantering av avvikelser och viten. Vidare arbetar du med att hantera överklaganden eller avvikelser kopplat till uppföljning av avtal gällande köp av extern verksamhet. I uppdraget ingår även beredning av ärenden till gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden, exempelvis författande av beslutsunderlag, utredningar, yttranden och remissvar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen samt minst ett par års tidigare erfarenhet av arbete som jurist. Du har erfarenhet av att ha arbetat med avtal och upphandlingsprocesser samt erfarenhet av arbete gällande GDPR och informationssäkerhet. Du har erfarenhet av att arbeta informerande, rådgivande och utbildande. Det är meriterande om du har arbetat som jurist på annan offentlig myndighet eller statligt verk. Kompetens inom några av följande områden: statsvetenskap, skoljuridik, förvaltningslag, kommunallag samt offentlighet- och sekretesslag ser vi som ett plus.

Det är ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Eftersom tjänsten innebär många kontakter både inom och utanför förvaltningen, behöver du kunna kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor. Arbetet kräver lyhördhet och förmåga att kunna anpassa sig till olika typer av situationer. Du behöver även ha god digital kompetens. 

Vi söker dig med sinne för att snabbt hitta den juridiska knäckfrågan och vägleda på ett för verksamheten både pragmatiskt och rättssäkert sätt. Du behöver ha ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Rollen kräver även att du har mycket god servicekänsla och ett gott bemötande, du är förtroendeskapande och samarbetsvillig. Som jurist arbetar du problemlösande vilket förutsätter förmåga till kreativt och analytiskt tänkande. Slutligen har du även mycket god initiativförmåga och förmåga att arbeta med hög grad av självständighet. 


Känner du igen dig i beskrivningen och är redo att ta nästa steg i din karriär? Värmt välkommen med din ansökan till oss!

Om arbetsplatsen
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.

Utbildningskontoret på Storgatan 20 samlar förvaltningens centrala stödfunktioner och är organiserat i ett nämndkansli och fyra avdelningar: Avdelningen för kommunikation, medborgarkontakt och antagning, Ekonomiavdelningen, HR-avdelningen, samt Kvalitets- och utvecklingsavdelningen. Inom ekonomiavdelningens ansvarsområde finns ekonomistyrning, budget, uppföljning, upphandling, inköp, IT-samordning samt lokal- och redovisningsfrågor. 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. 


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

 
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Jurist, vikariat

Jurist, vikariat

20 december 2024

Upphandlare

Upphandlare

19 december 2024

Jurist

Jurist

18 december 2024