OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. På avdelningen Regler och tillstånd finns enheten för Regeltillämpning som ansvarar för rådgivning och stöd när det gäller hur myndighetens regelverk ska tillämpas, framtagning av handböcker med författningar som utgångspunkt, kommunikationsuppdrag för att göra regelverket känt, produktion av publikationer samt ansvar för avdelningens webbfunktioner. Arbetsuppgifter Som jurist arbetar du inom hälso- och sjukvård, socialtjänst samt förvaltningsrätt. På enheten kommer du främst att arbeta med frågor och svar till profession och enskilda. Du kommer också att delta i att utveckla arbetsmetoder för hantering av frågor och svar på avdelningen. Kvalifikationskrav . Akademisk examen inom juridik . Notariemeritering eller annan arbetslivserfarenhet av liknande slag . Erfarenhet av statlig eller kommunal förvaltning . Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Meriterande . Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete . Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Personliga egenskaper och färdigheter Vi förutsätter att du har mycket god samarbetsförmåga och är intresserad av att dela med dig av dina kunskaper. Du har pedagogisk förmåga och har lätt för att skapa dig en god helhetssyn. Du har lätt att skapa och bibehålla förtroendefulla relationer. Som person är du självständig, omdömesgill, utåtriktad och flexibel. Arbetet innebär tidvis mycket högt arbetstempo varför det är viktigt att du är van att arbeta under tidspress. Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare! Anställningen är ett vikariat under perioden november 2010-augusti 2011. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055