Jurist till statlig myndighet

Jurist till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som jurist på denna myndighet kommer du att arbeta inom ramen för en projektgrupp för pågående upphandlingar på myndigheten. Du kommer att kvalitetssäkra upphandlingsdokument/avropsförfrågningar och agera som bollplank vid formulering av upphandlingskrav mot beställarorganisationen.

I din roll som jurist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Kvalitetssäkra upphandlingsdokument och avropsförfrågningar.
• Vara rådgivare i formuleringen av upphandlingskrav.
• Samarbeta med projektgruppen för att säkerställa att upphandlingarna genomförs på ett korrekt och effektivt sätt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag som startar omgående, enligt överenskommelse, med förväntad varaktighet fram till den 31 mars 2025, med möjlighet till förlängning till och med 30 maj 2025. Uppdraget kommer att utföras på deltid (cirka 50%) men kan öka under januari och februari månad. Arbetet kommer att ske på myndighetens kontor vid Torsplan, Stockholm, med möjlighet till distansarbete.

Om dig
Vi söker dig som har en juristexamen och erfarenhet av upphandling, särskilt inom statlig förvaltning. Du har goda kunskaper i IT-rätt och avtalsrätt och erfarenhet av att arbeta med upphandlingar på statliga myndigheter, kommuner eller regioner. Erfarenhet av informationssäkerhet och GDPR är meriterande.

Vidare ser vi att du är självgående, strukturerad och har en hög förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du ska kunna arbeta självständigt och hantera begränsad introduktion och vägledning.

Viktigt för tjänsten är:

• Kunskap om IT-rätt och avtalsrätt.
• Tidigare erfarenhet från upphandling inom statlig verksamhet.
• Förmåga att arbeta självständigt och effektivt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Myndigheten har till uppgift att granska att befolkningen får vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten har cirka 800 medarbetare och arbetar med att säkerställa att alla vård- och omsorgsverksamheter följer gällande regelverk.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Erik Örvell på e-post erik.orvell@adecco.se

Har du frågor angående registrering, vänligen kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Jurist, Upphandling, Avtalsrätt, IT-rätt, Statlig myndighet, Stockholm, Deltid, Konsultuppdrag, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 januari 2025
  • Ansök senast: 7 februari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


30 november 2024

26 november 2024

15 november 2024

Solna tingsrätt söker en tf rådman

Solna tingsrätt söker en tf rådman

11 november 2024