OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
ETT VIKARIAT MED ANSTÄLLNING SOM JURIST VID POLISMYNDIGHETEN I SKÅNE, MED TJÄNSTGÖRING VID LÄNSPOLISMÄSTARENS STAB, ENHETEN FÖR INTERNT STÖD, RÄTTSSEKRETARIATET
Polismyndigheten i Skåne har ca 2800 anställda. Rättssekretariatet är en stödfunktion för hela polismyndigheten. För närvarande tjänstgör 11 arbetstagare vid rättssekretariatet.
Vikariatet beräknas pågå tills vidare dock längst t o m den 15 maj 2007 med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter
Polismyndigheten i Skåne har ett nybildat rättssekretariat. Vi arbetar både med uppsökande verksamhet och i team. Som jurist vid polismyndigheten får du därför en roll att utveckla juristrollen inom vår myndighet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga och besluta i ett antal myndighetsärenden, skriva rättsutredningar och förslag till remissyttranden, hantera tjänsteföreskrifter samt bevaka och informera om nya lagar och avgöranden. Du kommer att ingå i ett nätverk av jurister som arbetar inom Sydsam (polismyndigheterna i Blekinge, Kalmar, Kronoberg och Skåne).
Utbildning/Erfarenhet
Du har juris kandidat- eller juristexamen. Fullgjord domstolspraktik räknas som en merit, liksom tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från offentlig förvaltning.
Vi söker dig som är utåtriktad och nytänkande, snabb och säker. Du bör vidare vara utvecklings- och resultatinriktad med stor känsla för kvalitet och service. Vi förutsätter vidare att du är flexibel och har hög arbetsförmåga och kan uttrycka dig korrekt och ledigt i både tal och skrift.