Juristasistent till vårt kontor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi söker vi en Juristassistent till vårt team i Stockholm. Vi är en juristbyrå specialiserad på familjerätt och du kommer till en mindre och familjär arbetsplats med tre andra kollegor, där alla jobbar mot ett gemensamt mål och ett gott samarbete värderas för att nå bästa resultat.
Vi är expanderande och proaktiva med korta beslutsvägar. Vi prioriterar personlig utveckling och välmående för våra anställda och vi värnar om människors olika behov och bemödar oss extra om att möta varandra och våra kunder med lyhördhet och medmänsklighet. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stundtals högt tempo, trevliga kollegor och varierande arbetsuppgifter.
Du kommer att utgå ifrån vårt huvudkontor som ligger uppe i fantastiska Mariabergen - ett stenkast från Mariatorget på Södermalm. Arbetsuppgifterna är både självständiga och inom givna ramar och du får en introduktion och hjälp av gruppen för att bli självgående.
Dina framtida arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara väldigt varierande. Rollen innebär att du hoppar in och avlastar juristerna där det behövs, men också att finnas tillgänglig för vår VD- och ekonomifunktion vid behov. Uppdrag kan ske runt om i hela Storstockholm och i tjänsten kan även resor runt om i Sverige förekomma. Den största delen av tiden kommer du arbeta med sysslor som bland annat innebär:
Ansvara för vår telefonväxel och inkommande samtal
Ta emot och serva våra klienter inför möten
Leta fram information som juristerna efterfrågar
Registrera nya klienter och ärenden i vårt säljsstödsystem
Enklare dödsboförvaltning (besök på bank, betalningar, uppsägningar, införskaffande av uppgifter)
Ta emot post, kopiera och scanna in på rätt ärende
Organisera material både elektronisk och i pappersformat
Arkivering av slutförda ärenden
Samordna bokningar (exempelvis resor, hotell etc.)
Hantera enklare intern IT-support (mötesinbjudningar etc.)
Hantera våra sociala medier och nyhetsbrev

Vem är du?
Vi söker helst dig som tidigare arbetat med administration och som tycker om att jobba i en assistentroll. Du ska tycka om att ge service, både internt och externt och självklart älskar du att arbeta med människor. Ingen arbetsuppgift är för dig oviktig och du är hjälpsam, prestigelös, nyfiken och kommunikativ.
Du gillar ordning och reda och har lätt för att prioritera när du måste göra flera saker samtidigt. Jobbet innebär hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer. Med tanke på byråns verksamhet är integritet och känsla för sekretess av högsta prioritet. Du har mycket god datavana och är en van användare av både e-postprogram, Officepaketet och Adobe Pro. Du talar och skriver mycket god svenska och engelska.
Information om tjänsten
Urval kommer att ske löpande och därför är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Din ansökan ska innehålla ditt CV, personligt brev och eventuellt andra relevanta betyg och intyg. Vänligen maila din ansökan till jobb@juristbolaget.se. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Stenekas på +46 70-996 38 83.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: i Sverige AB, Juristbolaget Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Postadress

Kattgränd 1 BV
Stockholm, 11825

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024