OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett dynamiskt team inom juridik och erbjuda värdefullt administrativt stöd? Nu söker vi för kunds räkning en engagerad och noggrann juristassistent. Som juristassistent kommer du att spela en avgörande roll i att underlätta och förbättra juristernas arbetsflöden samt bidra till den övergripande framgången för organisationen.
Arbetsuppgifter:
• Dokumenthantering: Assistera jurister med upprättande, redigering och formatering av juridiska dokument och korrespondens.
• Kalenderhantering: Hantera och schemalägga möten, förhandlingar och rättegångar för juristerna.
• Kommunikation: Hantera inkommande samtal och e-post, och vidarebefordra viktig information till rätt personer.
• Arkivering: Ansvara för korrekt och organiserad arkivering av juridiska dokument och material.
• Koordinering: Samarbeta med andra administrativa teammedlemmar för att säkerställa smidig verksamhet.
Vem är du
Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativt arbete för jurister. Vi ser gärna att du är utbildad paralegal eller har motsvarande administrativ utbildning eller erfarenhet. Du har en god känsla för service och det är vidare en självklarhet för dig. Du har lätt för att samarbeta och är intresserad av att lära dig nya saker. Som person är du prestigelös, proaktiv, strukturerad och ligger gärna steget före. Du är van vid högt tempo och att hantera många uppgifter samtidigt och du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare trivs med stora kontaktytor och kan arbeta både självständigt och i team med andra.
Du behärskar Officepaketet väl och är digitalt uppdaterad samt tycker det är kul och har lätt att lära nya system. Det är en förutsättning med mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund i centrala Stockholm. Du erbjuds ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig till sista december 2023, med möjlighet till förlängning eller andra konsultuppdrag. Arbetstiderna är 8-17 och det finns inte möjlighet att arbete på distans.
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterande konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om Jurek rekrytering och bemanning
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
Alla aktuella tjänster/uppdrag – följ oss gärna på vår hemsida www.jurek.se och på LinkedIn.
Sökord: juristassistent, paralegal, juridik, juriststudent, administration, domstolshandläggare, handläggare
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52