JURISTASSISTENT TILL ERKÄND ADVOKATBYRÅ

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang. 

Med start omgående söker Ryska Posten Bemanning nu en erfaren och initiativtagande person som vill arbeta som juristassistent hos vår kund. Kunden som är en mycket erkänd och etablerad advokatbyrå sitter i moderna lokaler centralt i Stockholm och uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av vår kund.

Arbetsbeskrivning:
Som juristassistent kommer du med professionell support att avlasta byråns jurister med olika arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta som en del av ett mellanstort assistentteam och du kommer även att arbeta över kontorsgränserna och ha daglig kontakt med dina kollegor på de övriga kontoren. Tjänsten är en koordinerande, assisterande och supportande roll med allt från traditionella assistentuppgifter till mer avancerade uppdrag som kräver kreativa lösningar. Stor del av den information du hanterar är konfidentiell och därav stor vikt att denna hanteras korrekt och diskret.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera och samordna kalendrar, resor och möten.
- Upprätta och korrekturläsa dokument
- Arrangera middagar, events samt logistik kring konferenser med mera
- Förbereda material och presentationer inför klientmöten
- Ansvara för att klientregistret är uppdaterat
- Hjälpa till med fakturering och kvittohantering
- Skapa, bibehålla och utveckla goda relationer till kunder & samarbetspartners

Vem är du:
För att vara aktuell för den här tjänsten är det önskvärt/meriterande om du ha arbetat som assistent eller sekreterare i minst ett par år. Du har erfarenhet av att arbeta med internationella kontakter samt är en god kommunikatör som behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är om du arbetat inom en liknande bransch och är van vid att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta deadlines.

Som person är du professionell, driven samt serviceinriktad och har förmågan att identifiera vad som behöver göras samt har lätt för att skapa förtroende. Som medarbetare är du smidig, följsam och lyhörd samt är en sann teamplayer. Du lever efter mottot att ingenting är omöjligt och du är en gedigen problemlösare som trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare har du mycket goda kunskaper i officepaketet och är en van användare av Powerpoint.

Skicka in din ansökan omgående, intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Eriksson

Rakel Lilja

Vedrana Hubanic, Ansvarig Göteborg
031 - 320 33 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • fastlön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juni 2016

Besöksadress

Sandhamnsgatan 63B
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11528

Liknande jobb


Paralegal

Paralegal

29 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

Abion söker Paralegal

Abion söker Paralegal

23 oktober 2024