OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att jobba med varierande uppgifter i en högpresterande miljö? Är du dessutom positiv och gillar varierade arbetsuppgifter? Fortsätt läs, vi har jobbet för dig!
Som juristassistent hos oss är den ena dagen inte är den andra lik och dessutom kommer du jobba i ett tight team med härliga kollegor som gör arbetet på Foyen ännu roligare!
I den här rollen kommer du att stötta och bistå byråns delägare och biträdande jurister med varierande administrativa arbetsuppgifter som exempelvis att hjälpa juristerna i olika digitala system, strukturering av material, korrekturläsning samt att arbeta med komplexa mallar i Word, Excel och Powerpoint. Exempel på andra arbetsuppgifter är digital dokumenthantering, beställning och förberedelser inför möten mm.
I och med att rollen innebär att hantera flertalet arbetsuppgifter samtidigt ställer det höga krav på flexibilitet och förmåga att prioritera. Arbetet innebär kontaktytor internt såväl som externt, vilket kommer att ställa krav på din förmåga att samarbeta och agera serviceinriktat.
Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb där du får arbeta i en högpresterande miljö med service i fokus. I teamet har ni nära samarbete över kontorsgränserna mellan Foyens kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På Foyen värderar vi att våra medarbetare trivs och har roligt på jobbet. Vi är måna om våra medarbetares välmående och anordnar regelbundna aktiviteter så som gemensam träning, sociala tillställningar och byråresor.
Som advokatbyrå är Foyen Sveriges största nischbyrå. Inom Foyens Kontorssupport är tempot högt och som medarbetare här får du en utmanande roll. Du får inblick i affärsjuridikens olika områden inom vår kärnområden och du kommer att bidra med just din kunskap till Foyens affär. Miljön är kunskapsintensiv med stora möjligheter till utveckling. Affärsstödet på Foyen utgörs förutom av Kontorssupport även av ekonomi, marknad och kommunikation, HR, COO och VD.
Något som är centralt i vår arbetsvardag är den företagskultur som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på eget driv och engagemang, viljan att göra skillnad, förmågan att se lösningar och att vi alltid ställer upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap och engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Foyens tjänster.
Din profil
I den här rollen är det dina personliga egenskaper som är viktigast för en framgångsrik matchning. Du är strukturerad, levererar med hög kvalitet och arbetar fokuserat med mottagarens behov i första rummet. Du uttrycker dig korrekt i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och är intresserad av digitalisering och effektivisering samt känner dig bekväm med att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara slutresultat. För att trivas hos Foyen ser vi att du värdesätter professionalitet och engagemang på arbetsplatsen. Du kommer att vara en del av ett team som kontinuerligt stöttar och avlastar varandra och som även värdesätter att ha kul under tiden.
Vi ser att du som söker har en gymnasieexamen samt har arbetat med administration tidigare, gärna av komplex karaktär. Du har även, i samma roll eller tidigare i din karriär, arbetat med service och kundbemötande.
För att lyckas i rollen behöver du ha eget driv, är en ”doer” som tar initiativ för att driva arbetet framåt.
Vardagen handlar mycket om snabba leveranser och därför krävs det en hög servicekänsla så att du tillsammans med oss övriga i teamet hjälper juristerna i det dagliga arbetet.
Ansökan
Vi ser fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt och senast den 15 april 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Frågor om Foyen och om tjänsten kan ställas till Matilda Grillhammar på matilda.grillhammar@foyen.se.
Foyen är en affärsjuridisk byrå som är specialiserad inom entreprenad, fastighet, mark och miljö, offentlig upphandling, energi och innovation samt tvistelösning. Våra tre viktigaste grundpelare för verksamheten är branschfokus, affärsförståelse och en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher. Hos oss får du jobba med ledande specialister i en flexibel miljö där det är högt i tak. Vi är idag ca 100 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.