Juristassistent till Foyen Advokatfirma i Stockholm

Juristassistent till Foyen Advokatfirma i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att jobba med varierande uppgifter i en högpresterande miljö? Är du dessutom positiv och gillar att arbeta i team? Fortsätt läs, vi har jobbet för dig!

I den här rollen kommer du att stötta och bistå byråns delägare och biträdande jurister med varierande administrativa arbetsuppgifter som exempelvis att hjälpa juristerna i olika digitala system, strukturering av material, uppdatering av index, korrekturläsning samt att arbeta med komplexa mallar i Word, Excel och Powerpoint. Digital dokumenthantering, arkivering, samordna rese- och hotellbokningar, sammanställa och skriva ut kursmaterial samt uppgifter så som att ta emot besökare, ansvara för växel, beställning och förberedelser inför möten mm.

Rollen innebär att hantera flertalet arbetsuppgifter samtidigt vilket ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att prioritera. Arbetet innebär kontaktytor internt såväl som externt, vilket kommer att ställa höga krav på din förmåga att samarbeta och agera serviceinriktat. Som juristassistent på Foyen är du första intrycket för våra besökande klienter på byrån. 

Tjänsten är på heltid
Som juristassistent hos oss får du en tjänst där den ena dagen inte är den andra lik och dessutom kommer du jobba i ett tight team med härliga kollegor som gör arbetet på Foyen ännu roligare! Arbetstiden är 8–17 måndag till fredag på plats på Foyens Stockholmskontor som är beläget högst upp i NK-huset mitt i city.

Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb där du får arbeta i en högpresterande miljö med service i fokus. I teamet har ni nära samarbete över kontorsgränserna mellan Foyens kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På Foyen värderar vi att våra medarbetare trivs och har roligt på jobbet, vi har en tydlig arbetsplatspolicy – Foyen FRI. Vi är måna om våra medarbetares välmående och anordnar regelbundna aktiviteter så som gemensam träning, sociala tillställningar och byråresor.

Som advokatbyrå är Foyen Sveriges största nischbyrå. Inom Foyens Affärsstöd är tempot högt och som medarbetare hos oss får du en utmanande roll. Du som arbetar på Foyen inom affärsstöd får inblick i affärsjuridikens olika områden inom våra kärnområden och bidrar med just din kunskap till Foyens affär. Miljön är kunskapsintensiv. Affärsstöd på Foyen utgörs av vår assistentorganisation samt ekonomi, marknad och kommunikation, HR, COO och VD. Något som är centralt i vår arbetsvardag är den företagskultur som gör vår arbetsplats så speciell. Den bygger på eget driv och engagemang, viljan att göra skillnad, förmågan att se lösningar och att vi alltid ställer upp för varandra. Lika självklart som att vi delar med oss av vår kunskap, engagerar vi oss i nya projekt för att ständigt utveckla oss själva, varandra och Foyens tjänster.

Din profil
I den här rollen är det dina personliga egenskaper som är viktigast för en framgångsrik matchning. Du är strukturerad, levererar med hög kvalitet och arbetar fokuserat med mottagarens behov i första rummet. Du uttrycker dig korrekt i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet och är intresserad av digitalisering och effektivisering samt känner dig bekväm med att arbeta i högt tempo med eget driv för att leverera bästa tänkbara slutresultat. För att trivas hos Foyen ser vi att du värdesätter professionalitet och engagemang på arbetsplatsen. Du kommer att vara en del av ett team som kontinuerligt stöttar och avlastar varandra och som även värdesätter att ha kul under tiden.

Vi ser att du som söker har en relevant utbildning, akademiska studier premieras eller annan relevant bakgrund.


I rollen som juristassisten hos oss är det mycket viktigt att du har eget driv, är en ”doer”, som tar initiativ för att driva arbetet framåt. Vardagen handlar mycket om snabba leveranser och därför är det viktigt att ha en hög servicekänsla så att du tillsammans med oss övriga i teamet hjälper juristerna i det dagliga arbetet.

Ansökan 
Vi ser fram emot att få in din ansökan så snart som möjligt och senast den 20 juni 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Frågor om Foyen och om tjänsten kan ställas till Matilda Grillhammar på matilda.grillhammar@foyen.se eller +46 73 719 51 45.

Foyen är en affärsjuridisk byrå som är specialiserad inom entreprenad, fastighet, mark och miljö, offentlig upphandling, energi och innovation samt tvistelösning. Våra tre viktigaste grundpelare för verksamheten är branschfokus, affärsförståelse och en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher. Hos oss får du jobba med ledande specialister i en flexibel miljö där det är högt i tak. Vi är idag ca 100 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Foyen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Besöksadress

Regeringsgatan 52
None

Postadress

Regeringsgatan 52
Stockholm, 10389

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024