Juristassistent till Wesslau Söderqvist Advokatbyrå i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Tjänsten
Det är med stor förväntan och spänning som vi söker efter en ny kollega till oss på Wesslau Söderqvist Advokatbyrå. Vårt assistentteam på fyra personer i Stockholm behöver förstärkas. Som assistent hos oss på Wesslau Söderqvist Advokatbyrå har du en viktig funktion inom byrån där du ansvarar för administrativa processer och bidrar till den juridiska produktionen. Som assistent på byrån har du ett nära samarbete med dina jurister och är involverad i deras dagliga arbete och juridiska ärenden. Här får du chansen att arbeta i ett kunskapsintensivt företag med ödmjuka och skickliga kollegor där du också får chansen att bidra och ta ett eget ansvar.
Du kommer att ha en viktig roll vid all kommunikation med de kunder, domstolar och myndigheter som vi arbetar med. Assistenten har en central kontrollfunktion genom att se till att de tjänster vi levererar i varje led alltid uppfyller kravet på högsta kvalitet. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att vidta handläggningsåtgärder inom ramen för våra uppdrag, upprättande av presentationsmaterial, informationssökning, korrespondens, korrekturläsning, arkivering, klientfakturering och att även i övrigt säkerställa att vi fullgör våra åtaganden i förhållande till våra kunder. Med sunt förnuft och ett kvalitetsorienterat ifrågasättande höjer assistenten hela byråns nivå.
Assistenter med intresse och fallenhet erbjuds möjlighet att engagera sig i marknads-, event- och HR-frågor.
Din erfarenhet
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en administrativ eller assisterande serviceroll. Att du är en mycket van användare av Officepaketet, att du tidigare har arbetat med att skriva och att du har en god språkkänsla är nödvändiga förutsättningar för tjänsten.
Vi söker en skicklig kommunikatör med hög skrivkunnighet på både svenska och engelska. Det är viktigt för oss att dokument som lämnar advokatbyrån håller hög redaktionell standard och du kommer att vara en nyckelspelare för oss i det strävandet.
Det är meriterande, men inte nödvändigt, att du har erfarenhet av juridik, t.ex. en paralegalutbildning eller erfarenhet från annan liknande verksamhet.
Personlighet
Dina personliga egenskaper är jätteviktiga för oss då vi är noggranna med att bibehålla och utveckla den kultur vi skapat. Ledstjärnan för assistentteamet är att ge god service och leverera hög kvalité med goda resultat i rätt tid till kunder och medarbetare. Detta ställer höga krav på din noggrannhet, ditt ordningssinne samt din sociala kompetens för att det ska fungera bra i ett redan välfungerande team. Slutligen är det viktigt att du har en hög energinivå, är driftig, flexibel samt att du trivs med att arbeta i högt tempo.
Vårt erbjudande
Vi har gjort upp med gamla föreställningar om hur advokatbyråer borde vara – både vad gäller vår verksamhet och våra medarbetare. Vi tror inte på långa nätter med jobb, tillgänglighet dygnet runt och indragen ledighet. Vi ställer höga krav på kompetens och engagemang internt, men för oss är det också viktigt med balans och ett rikt arbetsliv där vi har kul tillsammans.
Vi vet att våra medarbetare är vår största tillgång. Det är så vi kan hålla den höga kvaliteten på vår rådgivning. Därför vill vi ha kollegor som är engagerade, modiga och nyfikna. I gengäld får du möjlighet att utvecklas, med goda karriärvägar oavsett vilken roll du ser dig själv i på sikt.
Eftersom vi inte är en traditionell advokatbyrå behöver du också vara genuint intresserad av vårt arbetssätt: att våga ifrågasätta, att inte nöja dig innan du förstår och alltid sätta kundens affärsnytta i centrum.
Ansökan
Du söker enkelt genom att skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil tillsammans med ditt personliga brev till clara.forsberg@wsa.se.
När du går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för ett första samtal och senare intervjuer på plats. Vid minsta fråga är du välkommen att skicka e-post till mig. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HÖKERBERG & SÖDERQVIST SERVICE AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Postadress

KUNGSGATAN 36
STOCKHOLM, 10398

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024