Juristassistent till White & Case

Juristassistent till White & Case

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och trivs bäst i en internationell, tempofylld och dynamisk miljö? Har du ett starkt personligt driv, god prioriteringsförmåga och en naturlig fallenhet för service? Vill du bli en del av en global affärsjuridisk advokatbyrå som också är en av världens största leverantörer av pro bono-arbeten? Läs då vidare om rollen som assistent hos White & Case!

Om rollen
White & Case söker nu en assistent till Private Equity-teamet i Stockholm. Som assistent på byrån assisterar du jurister och delägare i deras dagliga arbete med klientärenden och med interna projekt och uppgifter. Du kommunicerar både med andra team på kontoret och med andra kontor inom White & Case globala nätverk samt med byråns klienter och med domstolar och myndigheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

• Assistera delägare och team i Private Equity-gruppen i ärenden
• Planera och boka möten med klienter och förbereda material i klientprojekt och inför möten
• Redigering av text, ta fram diverse utkast och hantera juridiska dokument
• Korrekturläsning, indexering, kopiering och liknande administrativa uppgifter
• Registrering och hantering av klientärenden, inkl. frågor rörande KYC / AML och annan compliance
• Hantera diverse bolagsrättsliga frågor, t.ex. ändringar av styrelseledamöter, hantering av lagerbolag, registrering av bolagsordningar och andra bolagshandlingar hos Bolagsverket
• Koordinera elektronisk signering av avtal och andra dokument
• Delta i klientärenden med olika praktiska moment, såsom att medverka vid upprättande och hantering av s.k. datarum och vid framtagande av s.k. due diligence-rapporter och olika avtal, samt medverkande inför och vid ingående avtal i transaktioner och uppdrag med Private Equity-teamet
• Boka möten, resor och koordinera interna event
• Bistå med fakturering, reseräkningar och utläggsredovisning
• Problemlösning – dvs lösa uppgifter som inte har någon given lösning

Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som har en gymnasieexamen och minst några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Har du tidigare erfarenhet av liknande tjänst vid affärsjuridisk advokatbyrå så är det starkt meriterande, men inget krav.

Som person har du ett starkt personligt driv, högt engagemang och initiativförmåga, är nyfiken och trivs med att arbeta tillsammans med andra i team men kan även arbeta självständigt utifrån övergripande instruktioner. Du är kommunikativ och kommunicerar flytande i tal och skrift på både svenska och engelska, då byråns verksamhet är utpräglat internationell, och du har mycket goda kunskaper i Office-paketet.

Du är van att arbeta i ett högt tempo och gillar att hantera många uppgifter parallellt, som du har förmåga att omprioritera under arbetets gång. Det ligger naturligt för dig att ta ansvar och ditt arbetssätt är strukturerat och du kan arbeta effektivt utan att kompromissa med noggrannhet. Du är van att arbeta med deadlines, vilket gör att du har förmåga att planera och prioritera för att leverera i tid, men är inte rädd för att flagga när du behöver hjälp från andra i teamet. Du är positiv och service-minded och har en ödmjuk och flexibel approach.
Du erbjuds
En spännande tjänst på en internationell advokatbyrå i framkant. White & Case Stockholmskontor är beläget i vackra lokaler nära Stureplan. Det är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och förväntat startdatum är så snart som möjligt. 
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar White & Case med Jurek Business Support. Välkommen att söka genom att skicka in ett personligt brev och ditt CV (CV ska vara på engelska). För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Nelson på kristin.nelson@jurek.se  Låter denna tjänst intressant för dig? Tveka då inte med att skicka in en ansökan direkt då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

 

Sökord: Juristassistent, Assistant, Assistent, Legal Assistant, Service, Administration, Juridik, Handläggare, Domstolshandläggare, Advokatsekreterare, Koordinator, Administratör, Administrativ Assistent.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2023
  • Ansök senast: 18 oktober 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Paralegal

Paralegal

29 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

Abion söker Paralegal

Abion söker Paralegal

23 oktober 2024