OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? I våra centralt belägna lokaler med härlig utsikt över Göteborg arbetar du i ett dynamiskt serviceteam i nära samarbete med kollegor från olika avdelningar. Vi erbjuder dig en mycket trevlig arbetsplats där gemenskap och trivsel värderas högt. Utöver lön och förmåner erhåller du värdeskapande fördelar som anställd hos oss vilket gör oss stolta som arbetsgivare. Missa inte möjligheten till en rolig, omväxlande och utmanande roll. Vi arbetar med ett löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som juristassistent blir du en värdefull del av vårt juristassistentteam. Tjänsten är bred och varierad. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge service och administrativ support av allra högsta kvalitet till alla våra jurister. Till våra två avdelningar, obestånd- och skatteavdelningen söker vi nu en juristassistent med eget naturligt driv. Du erbjuds en omväxlande tjänst med varierande arbetsuppgifter som till exempel:
• Upprätta dokument och presentationer
• Dokumenthantering såsom t.ex. formatering och korrekturläsning
• Kontakter med domstolar och myndigheter
• Kopiering och indexering
• Rese- och hotellbokningar
• Översättningar till och från engelska
• Skanning och arkivering
• Expediering av handlingar
• Transkribering
Om företaget
Wistrand är en av Sveriges största advokatbyråer med över 200 medarbetare på kontoren i Stockholm och Göteborg. Sedan 1915 har vi levererat affärsjuridisk rådgivning av högsta kvalitet till privata och offentliga aktörer i svenskt och internationellt näringsliv. På Wistrand delar vi övertygelsen att lyhördhet och djup kunskap om våra klienters verksamheter och branscher är nyckeln till långa, framgångsrika relationer genom spetskompetens inom samtliga affärsjuridiska områden. Vi söker just nu en administrativ assistent till vårt kontor i Göteborg på Lilla Bommen.
Din profil
För att kunna lyckas i din roll ser vi att du har:
• Flerårig erfarenhet från advokatbyrå, domstol eller liknande
• Du behärskar Microsoft Officepaketet utan problem
• Goda kunskaper i svenska och engelska
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är lösningsorienterad och pålitlig. Du behärskar också konsten att skapa och bibehålla goda relationer med dina kollegor. Du är beredd att anta en personlig utmaning och tar dig gärna an nya uppgifter när det behövs. Du är en engagerad person med ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du är noggrann och flexibel. Du ser möjligheter och lösningar i alla situationer. Här får du möjlighet att utvecklas och ingen dag är den andra lik. Skulle du tala ytterligare ett språk, tex franska eller tyska så är detta meriterande.
Om oss
Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund.
Villkor
Start: Enligt överenskommelse, förslagsvis 1/4
Ort: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996