OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående och lyhörd person som inte är rädd för att ta egna initiativ? Har du även erfarenhet av att arbeta på en myndighet, ett intresse för juridiska frågor och kan tänka dig att jobba på distans? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Perido är på jakt efter en Juristsekreterare till ett spännande uppdrag hos vår kund - en av Sveriges största myndigheter. Arbetet sker på distans.
Dina arbetsuppgifter
Du sköter administrativa uppgifter och arbetar med finess. I rollen krävs en god förmåga för att snabbt kunna skifta fokus vid behov. Dina uppgifter kommer bland annat att bestå av att:
Äga agendor
Föra protokoll under möten
Ansvara för uppföljning av frågor
Agera bollplank till dina kollegor
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är strukturerad och bekväm med att ta ansvar. Vi tror att du är en modig ”doer” som är driven och uppmärksam på vad som behövs göras. Du är rutinerad och bekväm med allt vad administration inkluderar. Är du en person som gärna skriver listor och längtar efter att få bocka av det som är avklarat? Då har du vad som krävs!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Mycket goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltidstjänst med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag till slutet av augusti 2021.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32304 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.