OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Myndighetens juridiska enhet har behov av resurskonsult för att stärka myndighetens upphandlingsfunktion. I denna roll som konsult via oss på bemannia är ditt uppdrag att jobba med att leda och genomföra upphandlingar samt stödja myndighetens övriga organisation med framtagning av dokument som utgör underlag i upphandlingsprocessen. Därutöver ska du ge stöd och råd till handläggare i upphandlings- och avtalsfrågor. Upphandlingsfunktionen på myndigheten består tre upphandlingsjurister. En av dessa är nu tjänstledig och beräknas återkomma i början på hösten, varpå de behöver stärka upp avdelningen med en konsult.
Uppdraget omfattar en heltid med start så snart som möjligt och t.o.m. augusti 2023. Uppdraget utförs på plats på myndighetens huvudkontor i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget utförs i nära samarbete med medarbetare på myndighetens upphandlingsfunktion och interna beställare varpå det är viktigt att du är service- och teamorienterad samt har lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra. Vidare är det viktigt att du har en god förmåga att självständigt utföra arbete effektivt, att du med integritet och kunskap om regelverk bistår interna beställare med effektiva lösningar samt att ha en god kommunikativ förmåga.
Myndigheten upphandlar framförallt externa konsulttjänster, både i form av resurskonsulter och som uppdragskonsulter. Juridiska enhetens upphandlingsfunktion bistår övriga interna beställare genom hela upphandlingsprocessen. Du förväntas delta och utföra samtliga förekommande uppgifter för genomförande av tjänsteupphandlingar på en statlig myndighet:
- Upprättande av dokumentation, som t.ex. förfrågningsunderlag, tilldelningsbeslut och avtal
- Råd och stöd till interna beställare inför och under genomförande av upphandlingar
- Delta i förberedande möten och närvara vid föredragningar inför och vid upphandlingar
- Delta och bidra till utveckling av mallar och rutiner för upphandling
- Diarieföring och utlämnande av offentliga handlingar
Dina kvalifikationer
- God erfarenhet av tillämpning av LOU
- Erfarenhet av arbete med upphandling vid offentlig myndighet
- Kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office
Utöver ovanstående uppfyllnad av någon av följande kravprofiler
Jurist med:
- Juristexamen
- Minst ett års erfarenhet som jurist
Upphandlare med:
-
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller YH-utbildning som upphandlare/inköpare
- Minst ett års erfarenhet från liknande arbete
- Erfarenhet av upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 januari 2023.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson