OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den strävan är personalen vår viktigaste resurs. Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor? Välkommen till Assistans för dig!
Rådande omständigheter inom vård och omsorg gör att behovet av vikarier just nu är stort! Vill du vara med och bidra till att våra kunder får en trygg vardag och samtidigt göra en insats för samhället? Sök till oss!
Vi söker assistenter till ett uppdrag utanför Norrtälje. Kunden som söker assistenter är en kvinna i 50-års ålder som fick diagnosen ALS 2017, hon sitter i rullstol och har idag ingen verbal kommunikation utan kommunicerar via tecken, i skrift på papper, Ipad och telefon. Hon har även frontallobsdemens som har försämrat den exekutiva förmågan. Kunden behöver hjälp i sin vardag med bland annat städning, läkarbesök, matlagning och hygien samt andra uppgifter som kan underlätta vardagen. Det förkommer även lyft vid förflyttningar.
Kunden har tidigare levt ett aktivt liv men på grund av sin sjukdom är hon hemma mycket. Vi vill nu bygga upp en assistans som kan hjälpa kunden att komma ut på aktiviteter så som bio, shopping, teater, promenader och träffa vänner. Kunden har också har ett intresse för matlagning, bakning, blommor och plantering. För att passa i detta uppdrag är du som person engagerad, trygg i dig själv och du har lätt att ta egna initiativ. Andra egenskaper som också är viktiga är tålmodighet och lyhördhet vid olika moment i vardagen framför allt vid kommunikation med kunden.
Du är noggrann i ditt arbete och har ett vänligt bemötande.
Tidigare erfarenhet av vård och omsorg samt ALS är meriterande men det viktigaste är att personkemin mellan dig och kunden stämmer och att du alltid har kundens bästa i åtanke.
Vi söker nu någon som kan jobba som timanställd och hoppa in vid behov.
Arbetstiderna kommer att vara förlagda på vardagar och helger mellan
08.00-15.00 ,15.00-22-00.
B-Körkort är ett krav samt tillgång till bil.
Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Ytterligare information
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20