Just nu rekryterar vi tekniska förvaltare till våra områdesteam

Just nu rekryterar vi tekniska förvaltare till våra områdesteam

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.



Våra områdesteam har det övergripande uppdraget att ta helhetsansvar för kund, fastighet och stadsdel. Vi söker nu dig som, i teamen, kan axla den tekniska expertisen för fastigheterna. Som teknisk förvaltare drivs du av att vara med på den långsiktig förändringsresa vi har påbörjat. Du har förmågan och kunskapen att säkerställa kontakten mellan områdesteamen och den mer centrala fastighetssupporten i varierande frågor.  I rollen krävs att vara aktivt ute i våra fastigheter och områden.

Arbetsuppgifter
I rollen är du en aktiv del av ett eller flera områdesteam och drivs av att vara med i planeringen och prioriteringen av våra underhållsprojekt i PU-gruppen. Som teknisk förvaltare gör du den första prioriteringen och tar detta vidare till bostadschefen inom områdesteamet och till PU-gruppen när detta behövs. I rollen arbetar du med både fastighet och underhåll i fokus.

En viktig del i rollen är att identifiera och driva förbättringsåtgärder på både fastighet och system men också upphandla och driva mindre underhållsprojekt. Bevakning av att myndighetsbesiktningar utförs i tid och på rätt sätt ingår också.

Som teknisk förvaltare arbetar du nära områdesteamets kvartersansvariga och följer upp utförda ronderingar, daglig drift och skötsel samt beställda och utförda arbeten såsom kostnader, kvalité och leverans. Rollen har ett nära samarbete med våra projektsamordnare och projektledare vid ombyggnad/nyproduktion.

I rollen ingår administrativt arbete samt ansvaret för att utföra rapportering i våra system. I rollen som teknisk förvaltare är du delaktig i budget och prognosarbete och tar ansvar för de ekonomiska delar som är kopplade till rollen. 

Kvalifikationer
För att driva och utveckla rollen ser vi att du har en bakgrund riktad mot fastighet och teknik. Att ha kunden i fokus är en självklarhet i denna roll, varför kunddialog är en naturlig del. Rollen tillhör tjänstemannaavtalet.

Vi använder oss av löpande urval varför vi kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag. 

Kontaktinformation
Hanna Meijer, Bostadschef, hanna.meijer@helsingborgshem.se

Arbetsplats
Drottninggatan 136 B

25433 Helsingborg

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgshem AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Drottninggatan 136 B
None

Postadress

Box 3055
HELSINGBORG, 25003

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024