OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ny i branschen kanske du inte har hört talas om oss. Vi förser den globala byggsektorn med branschledande verktyg, teknik, programvara och tjänster. Vi har en stolt historia, som byggts under 75 år, och ett starkt varumärke världen över, främst tack vare våra banbrytande produkter och exceptionella service. Med 30 000 människor i över 120 länder är vi en perfekt plats för dig att visa oss vad du går för, när du utvecklas, växer och formar din karriär.
Hilti Svenska AB har under flera års tid varit på listan för Sveriges bästa arbetsplatser. 2014, 2015, 2016, 2018,2019 och 2020 utsågs vi till Sveriges bästa arbetsplats i kategorin stora organisationer.
Rollen
Den här rollen på Hilti innebär en varierad tjänst av strategiskt tänk till daglig IT-support. Ungefär 50% av din roll kommer att innebära att du är proaktivt drivande av IT- och upphandlingsrelaterade projekt, anbud och/eller expansion. Resterande 50% av rollen kommer att kräva att du arbetar med varierade IT-supportfrågor. Ärenden som du träffar på kan exempelvis vara: implementation av IT-hårdvads/mjukvara, support inom PC, smartphones eller nätverk, eller att konfigurera användare med Cisco-telefoni. Detta sätter både krav på att den vi söker har kunskap inom såväl projektledarskap som IT-supportarbete.
För rollen behöver du kunna påvisa tidigare tekniska erfarenheter inom:
* IT koordinator/ IT Projektledare
* 1/2d line support & Onsite support
* Installation av hårdvara/mjukvara
* ServiceNow ärendehanteringssystem
* Ett genuint intresse för IT och teknik
Utöver de tekniska erfarenheterna ovan lägger vi stor vikt vid att du som person drivs av positivitet och engagemang. Att du är öppen och lyssnar in vår organisations behov och att du har ett proaktivt förhållningssätt i allt du gör. Eftersom Hilti har en global IT organisation så ställs krav på både engelska och svenska i tal och skrift. Danska är meriterande då IT-avdelningen supporterar både svenska och danska organisationen samt då en del affärsresor görs till kontoren i Danmark
Att vara konsult hos Experis
Hos oss är du med och bidrar till att våra kunder lyckas, oavsett roll eller hur länge du varit hos oss. När du är ute på uppdrag har du en dedikerad Konsultchef som alltid jobbar för att hjälpa dig utvecklas. Tillsammans tar vi fram en unik karriärplan för att du ska nå dina mål.
På Experis får du även fördelen av att ingå i vår globala koncern ManpowerGroup. Hela koncernen arbetar efter tydliga värderingar vilket innebär att vi tror på din förmåga samt ser kraften i kunskap och innovation. För 12e året i rad har vi vunnit utmärkelsen "World's most ethical company" vilket vi är mycket stolta över.
Det finns många anledningar att trivas på Experis och vi hoppas att du kommer att känna detsamma.
Urval sker löpande så skicka din ansökan direkt via denna annons. Om frågor uppstår, kontakta Felicia Ahlin på Felicia.ahlin@se.experis.com.
Ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson