OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du hjälpa oss att hitta och leda nya stjärnor som ska förbättra Eskilstunas logistikverksamheter? Vill du vara med på en spännande resa när vi bygger upp Sveriges nya kompetensbolag inom logistik? Vill du ha de bästa förutsättningarna för att utvecklas och växa? Då ska du söka dig till oss på Pokayoke.
Som Operations Manager hos oss arbetar du med våra bemanningsuppdrag runt om i Eskilstuna. Du har ansvar för hela tillsättningsprocessen mot kunderna, och personalansvar för konsulterna som anställs. Rollen kommer ha stort fokus på affärsutveckling genom relationsbyggande.
Du kommer till en modern arbetsplats som präglas av nytänkande, framåtanda och härligt tempo. Du blir en avgörande kugge i hjulet för oss i vårt arbete med att stötta kunderna i sina utmaningar genom att tillsätta, leda och stötta vår bemanningspersonal. Vi kommer jobba nära varandra i en stöttande och utvecklande miljö, både mellan olika arbetsuppgifter samt bemanningskontor.
Dina arbetsuppgifter
· Leder vår bemanningspersonal hos våra kunder
· Arbetar nära kund, stöttar dessa och säkerställer att vi hjälper dem att nå sina mål
· Tillsammans med sourcingteamet intervjuar och tillsätter du kandidater
· Bygger relation med konsulter och kunder, samt arbetar strukturerat för att utveckla detta
· Håller uppföljningsmöten med kunder och arbetar för att stötta dessa i sin verksamhet
Vad vi söker
Vi söker dig som är driven och proaktiv, som gillar att prata med människor. Du har ett genuint affärsintresse samt är social och gillar mötet med människor. Du trivs i ett högt tempo tillsammans med duktiga och inspirerande kollegor. Du arbetar effektivt och strukturerat med att tillsätta personal åt dina kunder, samt är lyhörd och stöttande till kundens utmaningar och situation. Du vill utvecklas och gillar att arbeta mot ett tydligt mål.
Vi ser helst att du:
· Har positiv inställning, vill lära och utvecklas
· Gillar att vara spindeln i nätet och är en duktig ledare
· Är engagerad och driven
· Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
· Har god datorvana
· Har erfarenhet av rekrytering och personal, gärna från tidigare jobb som konsultchef eller från operativ roll inom logistik
Vi ser även gärna att du:
· Har systemvana av rekryterings- och HR-system, gärna Intelliplan
· Har erfarenhet av lager- och logistikbranschen
Om Pokayoke
Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.