OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi timanställd personal till vår operativa enhet!
Har du nerver av stål och ett hjärta av guld? Brinner du för att hjälpa människor och ge service? Vill du ha ett betydelsefullt och spännande jobb med varierande arbetsuppgifter? Då är du varmt välkommen till oss på Falck Global Assistance!
Vi söker motiverade och handlingskraftiga medarbetare till att assistera och hjälpa människor under resor och utlandsvistelser i hela världen. Vi kan erbjuda dig varierande arbetsuppgifter där din omdömesförmåga och dina språkkunskaper kommer att användas varje dag. Vi förväntar oss att du är handlingskraftig och förtroendeingivande och får våra kunder att känna sig i trygga händer.
Tjänsten
Alarmcentralen har öppet 24/7/365 vilket innebär skifttjänstgöring, d.v.s. vardagar, kvällar, helger och nätter.
Dessutom förväntas du arbeta i högsäsong vilket primärt är under semestertider och storhelger.
Assistansen
Arbetet på alarmcentralen innebär att hjälpa resenärer och utlandsanställda och dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande. Som assistanskoordinator på vår medicinska larmcentral är du ofta den första person som den som råkat ut för en skada eller sjukdom är i kontakt med. Du hjälper och assisterar människor utomlands och ingen dag är den andra lik. En dag kan innebära att beställa en ny hemresa åt en familj i Spanien som inte kan resa hem som planerat på grund av sjukdom eller att hitta ett rekommenderat sjukhus åt en gravid kvinna som är utstationerad i Indien.
Concierge
På conciergeavdelningen hjälper vi våra kunder med allt mellan himmel och jord, det kan vara att hjälpa till med restaurangbokningar, bokning av resor eller konsertbiljetter eller andra saker som kunden behöver hjälp med.
Claims
På skadeavdelningen hanterar vi reseskador för våra kunders räkning. Många av våra kunder har inte sin hemvist i Sverige och en del av skadehanteringen sker därför på engelska. Det är därför viktigt för oss att du behärskar såväl svenska som engelska väl i tal och skrift.
Värdegrund
Vår värdegrund bygger på att vi är tillgängliga, kompetenta, effektiva, snabba, hjälpsamma och pålitliga. Det innebär att du som person måste vara beredd att finnas till hands och ta ansvar för att hantera de situationer som uppstår, vidare måste du vara noggrann, flexibel och ha ett utpräglat sinne för service.
Rekryteringsprocessen
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, tjänsterna tillsätts så snart rätt kandidat hittas. Intervjuerna tar ca 90 minuter och innehåller utöver ett personligt samtal även en datorövning, en kommunikationsövning och en prioriteringsövning.
Anställning
- Timanställning
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och meritförteckning Online så snart du kan, dock senast 20 december 2016. Vi behandlar ansökningarna löpande.
Referenser, betyg och andra relevanta dokument medtages till en eventuell intervju.
Kontaktperson
För ytterligare information vänligen kontakta Operations Specialist Marie Spångberg, 076-349 43 04 under kontorstid eller marie.spaangberg@falck.com eller Assistance Manager Amanda Steen Cartwright 070-056 05 09 under kontorstid eller amanda.steen@falck.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Frid
Marie Spångberg
Josefine Ernlothsson
Amanda Steen Cartwright
070-0560509
Katerina Kundromichalis
Amanda Steen
+46 8 587 717 17