OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget:
Om du inte känner till Johan & Nyström kan man beskriva företaget som Sveriges första, största och bästa specialkafferosteri. Bolaget grundades 2004 och har sedan start fokuserat på hållbarhet, direktkontakt och nära personliga relationer till de platser och bönder som de handlar kaffe av. Johan & Nyström har genom åren blivit riktigt vassa på att både rosta, förmedla och brygga kaffe på ett sätt som gör den fantastiska råvaran rättvisa. Rollen som ekonomiassistent utgår från rosteriet i Länna utanför Stockholm, på kontoret arbetar ca 40 personer.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med Johan & Nyströms kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att sitta med avstämningar, kontera fakturor och godkänna reseräkningar samtidigt som du inandas den härliga doften av nyrostat kaffe från rosteriet tätt intill. Vi ser gärna att du har erfarenhet från större affärssystem, har du arbetat med Visma Business tidigare så kommer du snabbt upp på banan. Tycker du om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter, men framförallt att du värnar om ett gott samarbete med dina kollegor, så kan vi vara en perfect match. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innehålla:
- Allmän bokföring
- Arbete med kund- och leverantörsreskontra
- Reseräkningar
- Kontoavstämning
- Kontera fakturor
Om du är en person som vill gå till jobbet med en bra känsla, för att du arbetar för ett företag som tar ett stort samhällsansvar och som bjuder på fantastiskt kaffe (eller te) varje morgon, så kommer den här tjänsten att passa dig som hand i handsken. Det är viktigt att du är hjälpsam och trivs bra med att arbeta i nära samarbete med andra.
Kvalifikationer:
Nu hoppas vi på att få sällskap av dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i cirka fem år. Har du arbetat med kund- och leverantörsreskontra och är van vid att sitta med avstämningar på ett mindre eller medelstort företag så kommer du trivas hos Johan & Nyström. Du är hjälpsam och trivs bra med att arbeta i nära samarbete med andra. Du är prestigelös i ditt arbete och kan ta dig an såväl stora som små uppgifter. Vi hoppas även att du:
Har goda kunskaper i Excel
Talar engelska i tal och skrift
Är strukturerad och noggrann
Johan och Nyström älskar mångfald och variation i såväl kaffe som kollegor, ålder och passion. Därav består dina kollegor av en stor och härlig familj som kompletterar varandra alldeles ypperligt.
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos Kund de första sex månaderna. För rätt person finns möjlighet att överrekryteras efter detta. Arbetet föreligger under kontorstider med möjlighet till flexibilitet, heltid, start i augusti. Anställningen kan leda till en anställning hos Johan & Nyström.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445