OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget:
Om du inte känner till Johan & Nyström kan man beskriva företaget som Sveriges första, största och bästa specialkafferosteri som grundades 2004 och att vi sedan start fokuserat på hållbarhet, direktkontakt och nära personliga relationer till de platser och bönder som vi handlar kaffe av. Johan & Nyström har genom åren blivit riktigt vassa på att både rosta, förmedla och brygga kaffe på ett sätt som gör den fantastiska råvaran rättvisa. Ekonomtjänsten utgår från rosteriet i Länna utanför Stockholm, på kontoret arbetar 40 personer.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I rollen som Redovisningsekonom kommer du tillsammans med två kollegor att arbeta med Johan och Nyströms löpande bokföring, fakturering och bokslutsarbete samtidigt som du kommer inandas den härliga doften av nyrostat kaffe från rosteriet tätt intill. Vi ser gärna att du har erfarenhet från SQL system, har du arbetat med Visma Business tidigare så kommer du snabbt upp på banan hos oss. Vi hoppas även att du har arbetat med lagerhantering. Tycker du om att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter, men framförallt att du värnar om ett gott samarbete med dina kollegor, så kan vi vara en perfect match. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innehålla:
Inbetalningar via fil
Avstämning av balanskonton
Momsavstämning
Påminnelsehantering
Stämma av lager med inköpsavdelningen
Kreditkontroll av kunder
Periodiska sammanställningar
Om du är en person som vill gå till jobbet med en bra känsla, för att du arbetar för ett företag som tar ett stort samhällsansvar och som bjuder på fantastiskt kaffe (eller te) varje morgon, så kommer den här tjänsten att passa dig som hand i handsken.
Kvalifikationer:
Nu hoppas vi på att få sällskap av dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i cirka fem år. Har du arbetat brett med ekonomi och är van vid arbete på ett mindre eller medelstort företag så kommer du trivas hos oss. Du är prestigelös i ditt arbete och kan ta dig an såväl stora som små uppgifter. Vi hoppas att du med en kopp nybryggt kaffe i handen kommer sätta nya rutiner för ett än mer effektivt arbete för avdelningen. Vi hoppas även att du:
Har goda kunskaper i Excel
Talar engelska i tal och skrift
Är strukturerad och noggrann
Johan och Nyström älskar mångfald och variation i såväl kaffe som kollegor, ålder och passion. Där av består dina kollegor av en stor och härlig familj som kompletterar varandra alldeles ypperligt.
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos Kund de första sex månaderna. För rätt person finns möjlighet att överrekryteras efter detta. Arbetet föreligger under kontorstider med möjlighet till flexibilitet, heltid, start omgående med hänsyn till viss uppsägningstid. Anställningen kan leda till en anställning hos Johan & Nyström.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på madelaine.roosmark@hero.se
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445