Kalix Tele24 söker telefonist och kundservicemedarbetare (Haparanda)

Kalix Tele24 söker telefonist och kundservicemedarbetare (Haparanda)

Arbetsbeskrivning

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten 2008 har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.



Under våren 2021 förvärvades Kalix Tele24 AB som nu ingår i Responda Group. Gruppen hanterar dagligen ca. 20 000 samtal och kontakter genom outsourcing för våra 2 500 kunder. Responda Group omsätter ca. 120Mkr och har fler än 220 anställda på fyra orter i Sverige.



Vill du ha en serviceinriktad tjänst med tillsvidareanställning på en arbetsplats med kraftig expansion? Då kan du vara vår nya kollega! Hos oss får du varierande arbetsuppgifter inom kundservice där du bland annat tar emot inkommande samtal och utför olika kundserviceuppdrag åt våra kunder.

Välkommen till oss!

Arbetsuppgifter
Här kommer du besvara inkommande samtal, ingen försäljning. Det kan innebära att du lämnar ut information, kopplar inringande eller tar ett meddelande som skickas vidare till rätt person. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. 

Du kommer vara "ansiktet utåt" för våra kunder vilket ger dig en fantastisk möjlighet att få prata med personer med olika bakgrund och från olika delar i världen. Då vi fått förtroende att hjälpa drygt 2200 olika företag så ställer vi höga krav på din förmåga att bemöta alla på ett professionellt och serviceinriktat sätt. 

Din profil
Här trivs du om du är ansvarsfull, positiv och flexibel. Du vill vara med och bidra till dina kollegors trivsel genom att sprida en god stämning på arbetsplatsen. Du är duktig på att kommunicera, både muntligt och skriftligt, samt tycker om kundkontakt. Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket kräver att du är en van datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system. Stor vikt kommer att läggas på din vilja och dina personliga egenskaper. 

Generella krav

- Har fyllt 18 år
- Har en godkänd gymnasieutbildning
- Kan tala svenska och engelska flytande
- Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift

Meriterande

- Erfarenhet från serviceyrken
- Goda kunskaper i finska, både tal och skrift

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom Responda Group. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Vi erbjuder vidareutbildningar, karriärmöjligheter, flertalet trevliga aktiviteter inom företaget, friskvårdaktiviteter, friskvårdsbidrag etc. Våra kärnvärden Nyskapande - Kompetenta - Engagerade speglar vår interna verksamhet och hur våra kunder uppfattar oss. 


Villkor
Omfattning heltid 100% eller om du har andra önskemål
Lön: Enligt kollektivavtal och individuell lönesättning
Arbetstider: Rollen innebär arbetstider med schemaläggning dagtid, kvällstid och vissa helger.
Startdatum: Första veckan i augusti startar utbildning
Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Responda Group Academy
Som nyanställd hos oss får du en introduktion i allt du behöver veta och kunna för att utföra ditt arbete. Vi kommer exempelvis berätta mer om vilka vi är, våra tjänster, system, kunder och hur vi hanterar samtal. Utbildningen är ca. 2-3 veckor men anpassas utifrån tidigare erfarenhet. Vi blandar teorigenomgång och självstudier med praktik i växeln, allt för att stärka din kunskap.  Som ny telefonist kommer du få sitta med en mentor som hjälper dig tills du känner dig trygg att börja hantera samtal själv. Självklart finns det även då kollegor på plats som kan stötta dig vid behov.

Har du frågor kontakta: 
Johan Rosenqvist, HR-Manager, 070-326 78 56 



 

 

Besök gärna vår https://www.respondagroup.se samt våra sidor på https://www.linkedin.com/company/kalix-tele24-ab/mycompany/ Linkedin och https://www.facebook.com/KalixTele24

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Johansson
linda.m.johansson@kalixtele24.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalix Tele24
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Isafjordsgatan 30A
None

Postadress

Isafjordsgatan 30A
Kista, 16440

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024