OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalkylator / Inköpare till distrikt Östergötland
För att lyckas med alla spännande utmaningar behöver vi flera viktiga spelare i vårt lag och söker nu en medarbetare till vårt kontor i Linköping. Gärahovs Bygg är ett starkt varumärke med bra ekonomi, nöjda kunder och ett gott gäng. Du hamnar i en organisation med hög kompetens och snabba beslutsvägar där vi har blicken fäst på framtidens byggbransch.
Ser du dig själv som en driven och handlingskraftig person? Är du intresserad av att ta ett steg vidare i din karriär och vara med och utvecklas tillsammans med oss? Skicka in din ansökan till oss idag!
Vi behöver utöka vår organisation i Östergötland med en medarbetare i en kombinerad roll som kalkylator och inköpare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen har du ansvar för att bl.a.göra mängdberäkningar, förfrågningar och beräkningar av omkostnader för att skapa konkurrenskraftiga anbudsunderlag. Dina arbetsuppgifter innefattar såväl offertförfrågningar och offerutvärdering som upphandling och förhandling.
Du är involverad i projektens hela livslängd, från anbudsfasen till projektets genomförande. Du driver och ansvarar för tilldelade projektinköp av installationer, underentreprenörer och material. Detta gör du i ett mycket nära samarbete med kollegor inom projektorganisationen.
Möjligheter att vara med och påverka materialval och byggmetoder i tidigt skede bedrivs tillsammans med projektorganisationen och i samverkan med kunden, vilket är en del i inköpsarbetet.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är högskoleutbildad och har flera års erfarenhet från liknande roller. Du har givetvis goda kunskaper inom byggsektorn och byggteknik, där ritningsläsning är en självklarhet.
Meriterande är om du har utbildning inom inköp och även god förståelse för entreprenadjuridik. Tidigare erfarenhet av Bluebeam, BidCon och Byggsamordnaren är också ett plus.
Du har erfarenhet av projektinköp och förhandling inom byggbranschen samt ett genuint intresse för att driva inköpsarbete och att göra affärer. Detta gör du på ett affärsmässigt sätt och med stort personligt engagemang.
Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift, på såväl svenska som på engelska, och du har B-körkort.
Personliga egenskaper
Du är drivande och förtroendeingivande, har kunden i fokus och trivs med att skapa kontakter internt och externt. Som person är du lyhörd, driven och affärsmässig med en förmåga att se helheten. Du arbetar strukturerat, noggrant och är van vid att jobba mot tydliga deadlines. Vi tror också att du är en problemlösare som trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Placeringsort
Linköping
Information om tjänsten
Johan Carlsson, Distriktschef, 070-293 79 38
John Toftgård, HR-Chef, 070-304 57 96
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan idag!
Alla telefonsamtal som inte rör frågor om tjänsten tex från rekryterings eller bemanningsföretag undanbedes.