OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Interoc AB är ett fristående dotterbolag inom Peabkoncernen som främst arbetar inom fasad, plattsättning och akustik.Bolaget är marknadsledande i Sverige inom sina huvudområden, men har också mindre verksamheter inom VVS och golvläggning.Interoc har idag cirka 350 medarbetare och verksamheten finns i Syd- och Mellansverige.Sedan 1 januari 2006 är företaget indelat i fyra geografiska regioner - Öst, Mellan, Syd och Väst.Omsättningen 2005 var ca 500 miljoner kronor.Huvudkontoret ligger i Mariehäll i Bromma och där arbetar idag 11 personer.För ytterligare information se www.interoc.se. Arbetsbeskrivning Region Öst söker Dig som har erfarenhet av byggbranschen och som nu känner att Du vill gå vidare i karriären och arbeta självständigt som kalkylator.Interoc erbjuder en självständig tjänst under eget ansvar med möjlighet att själv planera sin arbetstid och i perioder arbeta på distans.I tjänsten som kalkylator inom avdelningen Puts- och tegelfasader upprättar Du offerter, vilket innebär att utifrån ritningar och/eller mätningar på plats beräkna materialåtgång, maskinkostnader, antal arbetstimmar, ev kostnad för underentreprenörer etc.I rollen ingår även att följa upp givna offerter samt söka upp potentiella uppdrag.Som kalkylator förväntas Du även skapa och bevara kund- och leverantörskontakter.Du arbetar löpande med ca 10 till 15 offerter i månaden.En stor del av tjänsten innebär att vara ute på byggen, varför resor inom Stor Stockholmsregionen förekommer. För att snabbt komma in i arbetet kommer Du inledningsvis att gå parallellt med den nuvarande kalkylatorn. Kvalifikationer Vi söker dig med gymnasieutbildning och 3-5 års erfarenhet från byggbranschen.Har Du dessutom läst eftergymnasiala kurser inom bygg, fastighet eller motsvarande är det en merit.Kunskap i att kunna läsa ritningar är ett krav.Tjänsten som kalkylator kräver att Du är självgående, strukturerad och kan prioritera, då arbetsbelastningen i perioder är stor.Du ska även förstå och tillämpa affärsmässiga principer liksom vara en kunskapsresurs för dina kollegor.Naturligtvis ska Du ha en förmåga att utrycka Dig väl i tal och skrift.Då tjänsten innebär mycket resor är körkort ett krav.Möjlighet till tjänstebil finns. Start: Enligt överenskommelse, dock senast inom 3 månader.Intresserad?Då urvalet sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling