OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kalkylatorn ansvarar för att inom ramen för överenskommen tid upprätta en kalkyl för ingående arbeten, i vilket det ingår såväl markarbeten och anläggning som bygg och installation, och därefter bistå organisationen med råd med avseende på tillvägagångssätt och kostnadsbesparingar.
Arbetsuppgifter:
- Framtagande av kalkyl för systemhandling och/eller bygghandling.
- Rådgivning för kostnadsbesparingar.
- Rådgivning för uppföljning av verifierade underlag.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Masterexamen i ekonomi alt civilekonom.
- Minst 10 års arbetslivserfarenhet inom roller såsom bygg, anläggning och fastighet.
- Minst 3 års erfarenhet från Bygg- & fastighetsbranschen.
- Erfarenhet i minst 3 år där arbetsuppgifterna huvudsakligen varit ekonomistyrning och kalkylering i byggprojekt.
- Erfarenhet av tidiga kostnadsuppskattningar, prognoser, kalkyler och projektbudgetar i minst tre större komplex entreprenader med projektsumma på minst 200 mkr.
- Erfarenhet från minst två projekt från bygg, anläggning eller industriprojekt där projektkostnaden överstiger 500 mkr de fem senaste åren.
- Minst fem års dagligt arbete med Excel och officepaketet. Kandidaten ska kunna hantera verktyg som tex formlerberäkningar, diagram och pivotabeller.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av minst ett projekt i samverkan.
- Erfarenheter av ekonomisk förhandling och uppgörelser vid avslut av entreprenader i större byggprojekt. Projektbudget över 200 mkr.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Strukturerad, analytisk och noggrann.
- Engagerad, ansvarstagande och hög problemlösningsförmåga.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström