OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Serviceförvaltningen har till uppgift att efter beställning tillgodose övriga kommunala förvaltningars och kommunala bolags behov av service. Serviceförvaltningen har drygt 600 anställda som är fördelade på affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad, Måltidsservice samt Servicestaben.
Om oss
Inom Markentreprenad har vi en bred verksamhet med många uppgifter för att skapa och sköta en bra utemiljö för lundaborna.
Vi anlägger och sköter bland annat gator, parker, skogsområden och skolgårdar. Dessutom kör vi barn till och från skolor, transporterar mat till skolor och boenden och ansvarar för postdistributionen mellan förvaltningarna. Vi driver även kommunens tryckeri. Förutom den dagliga verksamheten har vi gatuberedskap året runt.
Markentreprenad består av fyra avdelningar; Skötsel, Anläggning, Transport & Service samt Administration.
Du tillhör Administrationsavdelningen som är en grupp av expertfunktioner som på olika sätt stöttar verksamheten med specialistkunskap, administration och service. Avdelningen består i dagsläget av sju personer.
Arbetsuppgifter
- Anbudsräkning och offertlämnande, främst inom anläggningsarbeten (till exempel gatu-, parkanläggnings- och fjärrvärmeprojekt) i entreprenadverksamhet men även inom parkskötsel och transporter.
- Arbeta med och tolka förfrågningsunderlag från beställare.
- Uppföljning av hur projekt har gått både utförandemässigt och ekonomiskt.
- Genomgång av riskfaktorer vid lämnande av anbud/offert.
Arbetsuppgifterna varierar alltifrån att kalkylera på att mindre skolgårdsrenoveringar till stora gatuprojekt och anläggning av nya parkmiljöer i kommunen.
Förfrågningsunderlagen kan skilja sig åt då vi både kan få färdigprojekterade beställningar eller använda oss av vår egen projekteringsenhet. Din kunskap kommer även att behövas i större ramupphandlingar.
I ditt arbete samarbetar du med flera funktioner, till exempel landskapsarkitekter, entreprenadingenjör, controller och chefer.
I övrigt stöttar och utmanar du verksamheten med din expertkunskap.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har arbetat med kalkylering och offertframtagande tidigare. Du har erfarenhet från liknande verksamhet, gärna inom entreprenad- och anläggningsbranschen. Du har adekvat utbildning inom området och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i något kalkyleringsprogram (till exempel BidCon som är programmet vi använder oss av). Vi vill att du har grundläggande kunskaper i entreprenadjuridik och projektekonomi. Har du även kunskap inom LOU är detta meriterande.
Du ska trivas med att arbeta självständigt men samtidigt arbeta nära verksamhetens arbetsledare och chefer.
Du är strukturerad, analytisk och självgående. Du kan på ett tydligt sätt förklara och motivera dina underlag och ställningstagande.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!