OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.
Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi må vara ett ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Vi är ett företag där man bryr sig om varandra och där trivsel och engagemang är i fokus. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling.
Om rollen
Då vår nuvarande kalkylerare tackat ja till annan tjänst internt söker vi nu hans ersättare - kanske är det du?
Vi söker nu dig som älskar siffror och att kalkylera i Excel dagligen, samtidigt som du är en duktig analytiker och kommunikatör. Vi söker dig som vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål genom att konstruera, kalkylera, vinna och administrera våra anbud – men såklart också genom din personlighet. Du är en person som vill göra skillnad!
Vi erbjuder dig en plats mitt i hjärtat i ett av Sveriges största tjänsteföretag. Kulturen är kommersiell, professionell och inkluderande. Vi drivs av en gemensam passion för försäljning och affärer där inställningen är att vi vinner och förlorar som ett team.
Som Kalkylerare är du processägare för prissättning och ansvarar därmed för den interna utvecklingen inom området. En viktig uppgift är att konstruktivt utmana organisationen i arbetet att hitta rätt lösning till rätt kostnad och pris.
I rollen kommer ditt fokus att vara cirka 80% på försäljningsprocessen och 20% på administration av till exempel affärssystem. Strategiskt arbete som att planera och analysera är en del av arbetet, likaså att snabbt kunna växla till operativt fokus.
Försäljningsteamet som du ingår i har ett brett samarbete med många personer inom företaget och därför söker vi en person som har följande förmågor:
Kommunikativ – Du måste på ett tydligt sätt kommunicera och sälja in dina kalkyler och offerter till de som tar beslut. Här skulle vi kunna skriva massor med saker om hur du behöver vara för att lyckas i rollen, men det mesta är självklart.
Social – Vi har högt i tak på vår arbetsplats och du förväntas bjuda på minst ett skratt varje dag.
Analytisk – Du vänder och vrider på olika förutsättningar för att hitta bästa lösningen.
Affärsdriven – Du brinner för att göra en bra affär! Och du kan arbeta mot uppsatta mål!
Noggrann – Du är en noggrann person som gärna grottar ner dig i de anbudsunderlag som kommer in från våra potentiella kunder. Men det är precis lika viktigt med noggrannhet i administrationen av våra affärssystem.
Flexibel – Du kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du är bra på att både lyssna och tala.
Teamorienterad – Du sätter laget före jaget.
Kvalifikationer
• Du har ett intresse och/eller en utbildning inom ekonomi och försäljning, gärna med inriktning på kostnads-/intäktsanalys.
• Dokumenterad erfarenhet inom prissättning och prismodellering, bid-management, anbudscontrolling, business control eller motsvarande.
Det är meriterande om du har…
• erfarenhet inom facility management eller B2B-tjänstesektorn
• kunskap om LOU och den offentliga upphandlingsprocessen samt privata upphandlingar
• erfarenhet av operativ drift
Vi erbjuder både friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och möjlighet till bil. Att du trivs på din arbetsplats är mycket viktigt för oss – vi arbetar tillsammans i både med och motgång.
Arbetsplats, annons och tillsättning
Tjänsten är på heltid och placerad i Malmö.
Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning.
Vid frågor om tjänsten, kontakta då Försäljningschef Ann-Charlotte Ekwall på ”acek@forenade-service.se”.
Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Serviceledare Lena Jarleberg
Seerviceledare colette Menot
023-16624
073 688 80 89
HR-chef Linda Rosqvist
040 601 81 50
0736 88 80 18
Operativ Chef Lena Berntsson
0736 888003
Serviceledare Lena Jarleberg
040 601 81 50
Driftcontroller Patricia Johansson
0736 88 80 18
Serviceledare Pia Bocander
040 601 81 50
0736 88 80 22
Serviceledare Lena Jarleberg
040 601 81 50
0736 88 80 12
HR-chef Linda Rosqvist
040 601 81 50
0736 88 80 18