Kalmar Motor AB söker en Säljkoordinator/Ekonomiassistent

Kalmar Motor AB söker en Säljkoordinator/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Kalmar Motor är specialiserade på att utveckla och tillverka dragtraktorer till flygplan för den globala flygindustrin.

Produktsortimentet omfattar både konventionella dragstångs- och dragstångslösa (TBL) traktorer, med kapacitet att hantera såväl regionala flygplan som upp till wide bodies.

Kalmar Motor anses vara marknadsledande inom el- och hybridteknik och driver branschen för en mer hållbar framtid. Företaget grundades 1969 och består idag av en relativt liten organisation på 40 anställda med hög grad av entreprenörskap och laganda.

Kalmar Motor är en del av Vestergaard Companys globala organisation, med +300 anställda och bolag runt om i världen.

Kalmar Motor utvecklar produkter under filosofin ”Creative Simplicity”, vilket resulterar i lägre driftskostnader, till nytta för både våra kunder och miljön.

Läs gärna mer om Kalmar Motor AB på Facebook och Linkedin eller https://kalmarmotor.com/en/start/


Dina arbetsuppgifter
Är du en lagspelare med god samarbetsförmåga, som drivs av utmaningar?
Tycker du dessutom om att arbeta med varierande arbetsuppgifter?
Då kan denna tjänst vara något för dig.

I rollen som säljkoordinator/ekonomiassistent kommer du att stötta sälj- och ekonomiorganisationen för att ni tillsammans ska säkerställa effektiva order- och fakturaflöden.

På Kalmar Motor arbetar ni väldigt nära varandra som team och stöttar kollegorna där det behövs vilket innebär en varierande roll där du får arbeta brett i verksamheten.

Dina arbetsuppgifter kommer bl. a. bestå av följande:
• Skapa och följa upp offerter
• Bekräfta leveranstid vid orderbekräftelse och hålla kunden uppdaterad vid eventuell försenad leverans
• Hjälpa till med försäljningsaktiviteter såsom mässor, utställningar och kundbesök
• Boka transporter i samband med kundleverans av maskiner
• Fakturera kunder och följa upp sena betalningar
• Registrera leverantörsfakturor
• Allmänna administrativa uppgifter

Vi erbjuder dig en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda på vardagar.

Du blir anställd av oss på Premier med goda möjligheter till övertag av kund efter 6 månader.




Din profil
Vi söker dig som har gymnasium eller likvärdig utbildning och gärna ett par års erfarenhet av arbete med ekonomi och/eller administration som exempelvis ekonomiadministratör, orderadministratör eller liknande arbetsuppgifter.

För att lyckas i rollen behöver du vara en mångsysslare som trivs med att arbeta varierat.
Du är driven och uppskattar att arbeta självständigt med egna ansvarsområden.

För att trivas är det en självklarhet för dig att arbeta i en social och driven organisation med högt i tak, korta beslutsvägar och ett högt tempo.

Du ser dig själv som strukturerad, noggrann och effektiv med ett stort sifferintresse samtidigt som du har en god social och kommunikativ förmåga.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i affärs- och/eller ekonomisystem. Har du arbetat i Dynamics är det mycket meriterande.

Ett krav är att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som i skrift.
B körkort är också ett krav.

Låter det intressant?

Har du frågor, så tveka inte att kontakta Anna Svensson på anna.svensson@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se
Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan redan idag eller senast 12 mars 2023

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Att arbeta som konsult på Premier

Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder.

För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavta-lens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.

Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet.

Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Warehouse Manager

Warehouse Manager

22 november 2024

Lagerchef till CEOS Fritzoe

Lagerchef till CEOS Fritzoe

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024