OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att stärka upp vårt kundserviceteam söker vi nu en kundvärd för en deltidstjänst. Denna tjänst passar perfekt för dig som studerar och som kan arbeta extra några gånger per månad vid sidan av dina studier.
Om tjänsten
Som kundvärd har du varierande och innehållsrika arbetsdagar där du arbetar såväl administrativt som socialt. Kärnan i tjänsten är att möta våra kunders olika behov vilket innebär daglig kommunikation med kunder och andra intressenter såväl fysiskt i vår bobutik som genom telefon, mejl, chatt eller våra andra digitala kanaler. Din mest centrala arbetsuppgift är att säkerställa att våra kunder bemöts korrekt, får återkoppling och service enligt fastlagda rutiner och processer.
Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande:
- Kundkommunikation via telefon, mail, besök och chatt
- In- och utlämning av nycklar
- Administrativt arbete med blanketthantering (exempelvis inkomna uppsägningar, ansökan om andrahandsuthyrning, social förtur etc.)
- Ta emot felanmälningar och göra bedömningar av inkommande ärenden
Tjänsten är en behovsanställning. Arbetstid är vardagar under kontorstider. Omfattningen av tjänsten varierar från en till ett par dagar i månaden. Under sommarperioden och jul finns möjlighet till heltidsarbete.
Vem är du?
För att trivas och vara framgångsrik i rollen har du tidigare erfarenhet från likartade arbetsuppgifter, gärna inom kundservice. Du kommer vara hjälpt av en god förmåga att kommunicera med människor, i såväl tal som skrift, på olika sätt utifrån deras olika erfarenheter och bakgrund. Det är viktigt att du delar Kalmarhems kärnvärden: engagemang, ansvar, samarbete, kvalitet och utveckling.
För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
- Minst gymnasieutbildning
- Tidigare erfarenhet inom kundservice, sälj eller administrativt arbete är meriterande
- Van användare av digitala verktyg och system kommer ge dig en hög framkomlighet i din tjänst där du i din vardag hanterar flertalet olika system.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Om oss
Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.
Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem.
På Kalmarhem arbetar drygt 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se
Är du intresserad?
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 24 november. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppledare för kundservice, Ulrika Risemark Regebro via epost ulrika.risemark-regebro@kalmarhem.se.
Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som kundvärd.
Välkommen med din ansökan!