OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Kalmarhem. Du erbjuds ett självständigt arbete där du som kvalitetsledare ansvarar för att vara väl insatt i organisationens strategiska inriktning och övergripande mål. Är din nästa utmaning en tjänst med arbetsuppgifter där du får arbeta administrativt, operativt och strategiskt inom kvalitetsledning? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem!
Om tjänsten
I rollen som kvalitetsledare på Kalmarhem kommer du arbeta med utveckling av vårt kvalitetsarbete i stort men även uppföljning i vardagen. Du kommer leda processen i vårt övergripande arbete med verksamhetsledningssystem, med internrevisioner och lagefterlevnad. Som kvalitetsledare agerar du stöd till processledare och processägare i arbetet med att utveckla våra processer. Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:
Upphandlingar ihop med projektledare inom upphandling & avtal
Att arbeta med kvalitetsuppföljning i våra avtal
Ansvara för det övergripande arbetet med informationssäkerhet och GDPR
Representera Kalmarhem i kvalitetsnätverk i kommunen
Strukturera ett arbetssätt gällande lagar genom verktyget Notisum
Uppföljning blir en viktig del i ledet som att arbeta med kvalitetsuppföljning av Kalmarhems avtal samt vara en resurs i drift- och kontraktsmöten i våra ramavtal. Du leder och deltar vid kvalitetskontroller inom bolagets verksamheter samt håller i viss avtalsuppföljning. Du kommer att ansvara för att hålla ledningens genomgång som hålls en gång per år där man summerar hela året tillsammans med ledningen och tittar på avvikelser, förbättringsförslag och processernas prestanda med mera.
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten som kvalitetsledare behöver du ha stort intresse och engagemang i kvalitetsfrågor. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, stort intresse för kvalitetsarbete samt ett sinne för ordning och reda. Du är trygg i beställarrollen och har god upphandlings-och förhandlingsvana. Vi tror även att du är pedagogisk lagd och kan coacha samt ge konstruktiv feedback. Det krävs även en god förmåga i att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt. Arbetet innebär både stor frihet och stort ansvar, du behöver kunna planera arbetet självständigt och vara drivande i att ta initiativ till handling och uppföljning.
För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
Relevant utbildning/erfarenhet inom kvalitetsledning
Erfarenhet av upphandling och avtalsskrivande inom LOU
Kunskap om standarden ISO 9001, meriterande om du även har kunskap inom ISO 14001
Det är meriterande med juridisk kunskap inom kvalitetsledning
Har du tidigare arbetat med fastighetsförvaltning är det meriterande
B-körkort
Tjänsten är en heltidstjänst tills vidare.
Om oss
Tillsammans är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi tror på gemenskap, variation och utveckling i vårt dagliga arbete. Tillsammans skapar vi hem för alla, hem som ska finnas kvar en lång tid framöver och vi har därför ett stort fokus på social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet i hela vår verksamhet. För att kunna möta framtiden med våra nya och befintliga behov söker vi dig som vill växa tillsammans med oss.
Kalmarhem är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 5 300 lägenheter varav 1 200 studentlägenheter, vilket gör oss till den största hyresvärden i Kalmar kommun! Vi omsätter 380 Mkr och är idag drygt 70 medarbetare. Kalmarhem är en central aktör i kommunens utveckling med uppdraget att leverera 75 nya lägenheter per år i snitt under en tioårs period. Vi ska erbjuda människors likvärdiga möjligheter att leva i bostäder i bra miljöer till rimliga kostnader. Kalmarhem har ett speciellt ansvar för att ordna bostäder till studerande, ungdomar liksom andra grupper med särskilda behov. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se
Är du nyfiken på tjänsten?
Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson via e-post emmie.svensson@kalmarhem.se eller VD Per Stephani på per.stephani@kalmarhem.se
Sista ansökningsdatum är 2022-01-21
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13