OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten för dig som drivs av att ha kontakt med kunder och även arbeta administrativt att ta dig an din nya utmaning tillsammans med oss i rollen som kundvärd! Vill du vara ansiktet utåt för Kalmarhem? Vi söker en engagerad och utvecklingsbenägen person för en tidsbegränsad heltidstjänst till vårt kundserviceteam.
Om tjänsten
Vi på Kalmarhem söker nu en kundvärd till vår marknadsavdelning där du blir en viktig del i vårt kundserviceteam som består av kundvärdar, kundkommunikatör, lokalansvarig, trygghetsvärd, projektkoordinator och gruppledare.
Som kundvärd har du högst varierande och innehållsrika arbetsdagar där du arbetar såväl administrativt som socialt. Kärnan i tjänsten är att möta våra kunders olika behov vilket innebär daglig kommunikation med kunder och andra intressenter såväl fysiskt i vår bobutik som genom telefon, mejl, chatt eller våra andra digitala kanaler. Du ska jobba såväl proaktivt som reaktivt i arbetet mot att upprätthålla, utveckla och implementera verksamhetens arbete som syftar till högsta grad av service och trivsel för våra kunder. Din mest centrala arbetsuppgift är att säkerställa att våra kunder bemöts korrekt, får återkoppling och service enligt fastlagda rutiner och processer.
Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande:
- Kundkommunikation via telefon, mejl, besök och chatt
- Ta emot felanmälningar, gör bedömningar av inkommande ärenden och ser till att de som inte kan hanteras på den egna avdelningen hamnar där de ska
- In- och utlämning av nycklar
- Hantering av inlämnade blanketter från kunder som uppsägningar, andrahandsuthyrning, social förtur och så vidare
Tjänsten är en tidsbegränsad heltidstjänst på ett och ett halvt år.
Vem är du?
Du är organisationens ansikte utåt och kommer vara ägande av en ytterst viktig funktion för företagets kommunikativa leverans mot våra kunder. Det finns en stor variation på såväl kontaktytor som sättet att kommunicera vilket ställer höga krav på att du är lyhörd, bekväm att anpassa dig till flera sociala kontexter, empatisk och har en god känsla för service.
Som kundvärd kan det vara ett högt tempo med snabba växlingar i arbetet, därför är samarbete och utbyte av kunskap och erfarenheter en viktig del av arbetet. Du är hjälpt av en hög trovärdighet och en förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer.
För att snabbt komma in i tjänsten stämmer följande punkter och kvalifikationer in på dig:
- Minst gymnasieutbildning- har du eftergymnasial utbildning, kanske inom hyresjuridik, är det väldigt meriterande.
- Erfarenhet från tidigare serviceyrke med liknande arbetsuppgifter är meriterande
- Det är till din fördel om du har kunskap om- eller tidigare arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen. Plus i kanten om du tidigare arbetat i fastighetssystemet Vitec
- Du ser fördelarna med att anamma digitala verktyg och system och har även en god förmåga att nyttja dem.
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Mer om Kalmarhem
Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.
Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem.
På Kalmarhem arbetar drygt 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet.
Läs mer om oss på www.kalmarhem.se (http://www.kalmarhem.se/)
Är du intresserad?
Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 13 november. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppledare för kundservice Ulrika Risemark Regebro via e-post ulrika.risemark-regebro@kalmarhem.se.
Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som kundvärd.
Välkommen med din ansökan!