OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Ett steg på vägen för att nå vår vision är att hitta en trygghetsvärd med ett gediget engagemang för social hållbarhet. Är du den personen som vi söker?
Om jobbet
Som trygghetsvärd kommer du att hantera inkomna störningsärenden, sena betalare, olovlig andrahand och vidta åtgärder efter ärendets karaktär. Detta kan vara i form av att kontakta kund eller att genomföra kundbesök. Du kommer att ha en drivande roll i arbetet för en tryggare boendemiljö för våra kunder och arbeta proaktivt med trygghetsfrågor i nära samarbete med trygghetssamordnaren och andra kollegor på Kalmarhem. Du genomför utredningar, gör analyser och statistiska uträkningar inom det trygghetsskapande arbetet. Som trygghetsvärd på Kalmarhem kan du förvänta dig ett roligt och omväxlande arbete med många kontaktytor både internt och externt. Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:
- Utreda och hantera störningsärenden, sena betalare och olovlig andrahandsuthyrning
- Vara ett stöd till kollegor gällande social hållbarhet
- Arbeta vräknings- och störningsförebyggande tillsammans med trygghetssamordnare, andra kollegor och externa parter
- Vara kontaktperson i trygghetsfrågor gentemot kommun och myndigheter
Trygghetsvärden ingår i avdelningen Marknad, kundservice.
Vem är du?
Du fyller en viktig funktion för det trygghetsskapande arbetet i organisationen och kommer i denna roll komma i kontakt med en stor variation av människor och myndigheter. För att lyckas i tjänsten som trygghetsvärd behöver du vara noggrann, ha en stark analytisk förmåga och vara lösningsorienterad. Tjänsten ställer krav på din förmåga att bygga relationer och du är hjälpt av att ha en hög trovärdighet samt att du agerar med integritet oavsett situation.
För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer:
- Minst eftergymnasial utbildning. Gärna som socionom, polis eller liknande
- B-körkort är ett krav
- Erfarenhet från socialt arbete, trygghetsfrågor eller andra liknande arbetsuppgifter är meriterande
- Van användare av digitala verktyg och system kommer ge dig en hög framkomlighet i din tjänst där du i din vardag hanterar flertalet olika system. Om du tidigare har arbetet i fastighetssystemet Vitec är det ett plus i kanten
- Goda språkkunskaper i tal och skrift, även på engelska
Tjänsten är en tillsvidaretjänst, Kalmarhem tillämpar provanställning.
Mer om Kalmarhem
Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem.
Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.
På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet.
Läs mer om oss på www.kalmarhem.se (http://www.kalmarhem.se)
Är du intresserad?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt eftersom vi jobbar med löpande urval - dock senast den 28 augusti. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att ställa dem genom chattverktygen i Teamtailor.
Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som trygghetsvärd.