KAM

KAM

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Key Account Manager!

Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina Care inom Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och landsting. Företaget har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt har svårigheter att åka med den allmänna kollektivtrafiken.

Är du en engagerad och resultatinriktad person? Drivs du av att skapa värde genom att vara spindeln i nätet mellan både kunder och kollegor? Vill du arbeta i en värderingsstyrd organisation med både hjärta och höga ambitioner? Då tror vi att rollen som Key Account Manager på Samtrans skulle passa dig.

Som Key Account Manager har du en bred roll där du arbetar med att skapa goda relationer, förvaltar/utvecklar våra avtal och projektleder både små och stora projekt. Du rör dig sömlöst mellan struktur och flexibilitet, där du säkerställer att vi både fullföljer våra åtaganden likväl som identifierar nya affärsmöjligheter. Arbetsuppgifterna varierar men det är av stor vikt att du är affärsmässig och analytiskt lagd då du kommer att få hantera komplexa situationer och frågeställningar. Det är även en självklarhet att du är noggrann och proaktiv då positionen kräver en del självständigt arbete.

Du kommer att rapportera till Marknadschefen och vara en av nyckelpersonerna för att driva Samtrans och Nobina Care framåt. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

·      Ansvara för att avtal levererar till ett tillfredställande resultat och att aktivitetsplaner upprättas och följs med fokus på kontraktsutveckling

·      Ansvara för att samordna och utveckla affären i sitt område

·      Ansvara för marknadsanalys/bevakning

·      Upprätta relationsmatriser och årsplanering för möten med aktuella kunder

·      Tillsammans med andra avdelningar bidra till ökad kvalitet och leveransprecision

·      Projektledning

Personliga egenskaper för att lyckas inom rollen:

·      Stark kommunikativ förmåga. Du kan hantera både interna och externa intressenter.

·      Nyfiken och flexibel

·      Analytisk - förmåga till att se komplexa frågeställningar

·      Kunna skapa struktur i en föränderlig omgivning

·      Duktig på att samarbeta och skapa goda relationer

·      Ansvarstagande och proaktiv

 Kvalifikationer för tjänsten:

·      Relevant universitetsexamen eller motsvarande (exempelvis civilekonom, civilingenjör, systemvetare eller projektledare).

·      2-3 års arbetslivserfarenhet.

·      Mycket goda datakunskaper inom Microsoft Office.

·      Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

·      Förhandlingsvana

·      Kunskap kring att ta fram material för att kunna göra affärsmässiga och ekonomiska analyser.

·      Erfarenhet av projektledning

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Kristian Ekelund och Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Kristian på 072-308 16 45 eller kristian.ekelund@salesonly.se eller på Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SalesOnly Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Traktorvägen 6B 226 60 Lund
None

Postadress

SVEAVÄGEN 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024