Arbetsbeskrivning
KAM-ADMINISTRATÖR TILL SANDAHLS LOGISTIK
Sandahls Logistik är en oberoende aktör inom logistik. Vi är din helhetspartner för att transportera gods till hela Sverige, på väg och järnväg som största kund till systerbolaget Real Rail Sweden AB. Mer information finns att läsa på www.sandahls.com
Sandahls Logistik är i fortsatt stark expansion och därför behöver vi rekrytera en ny tjänst som KAM-administratör. Du kommer att verka i ett dedikerat uppdrag, att tillsammans med en KAM-säljare vårda och utveckla en av Sandahls Logistiks och Real Rail Swedens största kunder. Vi arbetar i team men rollen i sig är självständig och med ett tydligt mandat och ansvar.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är ett härligt och framåtriktat team som värnar om vårt goda samarbete och att tillsammans hjälpa våra kunder med rätt, hållbara och långsiktiga transportlösningar. I rollen som KAM-administratör erbjuder vi dig en omväxlande och spännande vardag med ansvar för följande uppgifter:
Uppföljning av KPI:er, kopplat till kvalitet och miljö
Uppföljning av faktureringsrutiner
Säkerställa att betalningar från kund inkommer samt att säkerställa priser
Vara behjälplig i offertarbetet och stötta KAM-säljaren med administrativa uppgifter
Tillsammans med KAM-säljaren, delta i uppföljningsmöten med kund
Vara delaktig i operativa upplägg med kund
Samordna och administrativt ansvara för mer omfattande kundfrågor
Agera support/stöd till KAM-säljaren samt presentera och ta fram kundspecifika rapporter
Du har tillgång till kompetenta kollegor inom olika områden, från sälj till kundtjänst och ekonomi. Vi är ett starkt team som alla månar om vår trevliga arbetsmiljö och där vi varje dag säkerställer att våra kunder får den lösning, kvalitet och service som de önskar.
I mån av tid ser vi gärna att du kan vara behjälplig inom vår kundtjänst, en avdelning som är otroligt viktig och central för både oss och våra kunder. Vi arbetar med moderna verktyg och system och säkerställer att du får en god introduktion som ny i vårt team!
Företagets ambition att jobba med hållbarhet är enormt stort och investeringsviljan är stark, det bidrar till en stark efterfrågan på våra upplägg från fraktköpare. Är just du en person med passion för administration, kvalitet och kundvård, då kanske du är vår nästa kollega!
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har engagemang och intresse för att jobba med våra största kunder inom företaget, och som trivs med att arbeta i team. Du har lätt för att bygga relationer och att skapa förtroende mot såväl kunder som kollegor och har en god administrativa förmåga.
Du är kommunikativ och trivs med att arbeta i ett dynamiskt företag med stor entreprenörsanda. För oss är lagandan med ett helhetstänk viktig och att vi alla vill verka för det bästa resultatet för hela koncernen. Något som vi även hoppas ligger dig varmt om hjärtat. Vi ser gärna att du har relevanta kunskaper inom administration, ekonomi eller sälj, helst från logistikbranschen och med god erfarenhet av att arbeta som spindeln i nätet med varierande arbetsuppgifter.
Vidare har du tidigare erfarenhet av att koordinera och samordna kundspecifika uppdrag samt är van att arbeta i IT-system, du har utmärkta kunskaper i Officepaketet och är trygg med att skriva och tala såväl svenska som engelska. Som person är du serviceinriktad och trivs med att ge support och stöd till andra. Vi värdesätter din förmåga att kunna prioritera och strukturera ditt arbetssätt och att du kommunicerar på ett professionellt sätt. Du har ett gott siffersinne samt är logisk och följsam i ditt sätt att samarbeta.
För att lyckas i rollen är du självgående och ansvarsfull och strävar alltid efter att arbeta med hög kvalitet och framåtanda. Då rollen är ny får vi tillsammans gå in med ett öppet sinne och med möjligheten att kunna forma och utveckla rollen tillsammans. Det kan förekomma resor i tjänsten, varför B-körkort är ett krav.
Visst låter detta som en spännande nyckelroll där du får möjlighet att vårda och utveckla våra fina kunder? Varmt välkommen till oss på Sandahls Logistik och Sandahlskoncernen!
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som KAM-administratör är ett rekryteringsuppdrag med en direktanställning hos Sandahls Logistik, placeringsort är helst Värnamo men ev. annan ort kan diskuteras.
ÖVRIGT
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du är varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Rebecca Moberg på 0709-354090 alternativt via e-post rebecca.moberg@eterni.se eller Per Gustavsson, Försäljningschef på Sandahls på 0733-736075 eller via e-post per.gustavsson@sandahls.com
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!