OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund utvecklar och distribuerar måleriverktyg, kemikalier samt har ett stort sortiment av DIY-artiklar för industri- och byggbranschen. De är länken mellan leverantörer och återförsäljare samt har ett omfattande produkterbjudandet med artiklar från starka varumärken.
Nu söker de en serviceinriktad, driven och engagerad KAM assistent som vill hjälpa till att utveckla en av företagets avdelningar i team med härliga kollegor. Är redo att utvecklas inom denna roll och tycker branschen låter spännande? Då kan jobbet vara för dig!
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Starten är omgående eller så snart som möjligt. Arbetstiderna är 08:00-16:40.
Arbetsuppgifter
*Ge service i världsklass. Ha kundkontakt gällande produkter, om de är tillbaka i lager, tillfälligt slut, ersatta eller utgångna. Även administration relaterat till kundkontakt. Hantera kundupplägg, leveransförändringar och registervård för byggkedjorna och DVH. Uppdatera kundavtal med eventuella kampanjer, nyheter m.m.
*Kontakt med inköpsassistenter per telefon, e-mail och brev. Registrera och bevaka uppsättningsorder vid nyöppningar av butiker samt hålla kontakt med inköpsassistenten hos kund.
*Sköta fakturakontroll av såsom felleveranser och prisdiffar, straff-fakturor samt bevakning av krediter. Uppföljning av obetalda och felaktiga fakturor. Fakturakontroll/avstämning av bonus och marknadsbidrag.
*Retur- och reklamationsadministration samt leveransanmärkningar. Leverans/returplanering och bevakning.
*Assistera KAM med statistik, offertunderlag, prislistor, kampanjunderlag och diverse göromål.
*Ta emot order från bygg och DVH- butiker, butiksmaterial, prover m.m. Uppdatera artikel och sortimentslistor till byggkedjorna och DVH. Hantera statistik från byggkedjorna. Sköta prisadministration, underlag för prisavisering och uppdateringar för byggkedjorna och DVH.
*Hjälpa till på slingan vid toppar och frånvaro.
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett stort driv och initiativförmåga då det är viktigt att vilja komma framåt med sina uppgifter samt fråga kollegor om det är något man inte vet eller kan. Ett hands on och can do-arbetstänk är det som behövs för att arbetet ska bli så givande som möjligt!
*Mycket goda kunskaper i Excel och Office-paketet samt en förståelse för ekonomi är också av största vikt
*Tidigare erfarenhet inom kundservice administration
*Avslutad gymnasieutbildning
*Flytande svenska engelska i tal och skrift
Som person är du:
*Serviceinriktad månar om att varje kunds upplevelse ska bli så bra som möjligt
*Strukturerad och noggrann
*Resultatinriktad, både på en team- och personlig nivå
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Barona är samarbetspartners med kunden i denna rekryteringsprocess och du har kontakt med oss genom hela processen. Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 10 länder. Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så kan ni höra av er till ansvarig rekryterare, Isabelle Hyllienmark (Isabelle.hyllienmark@barona.se).