OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om RTS
RTS är en oberoende och rådgivande partner inom IT-infrastruktur. Med spetskompetens inom IT och digitalisering möjliggör vi för företag och organisationer att skapa en mer hållbar och framgångsrik verksamhet. Vi har över 160 medarbetare med kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg och Örebro. Med stor passion för IT och för att sätta kunden i fokus motiverar vi varandra att hela tiden ligga i framkant och vara ledande i branschen.
Idag har vi ett helhetserbjudande inom IT infrastruktur som består av fyra affärsområden där Professional Services, Solutions, Technology Platforms kompletterar vårt erbjudande inom Cloud.
Om rollen
Som Key Account Manager Enterprise på RTS är ditt mål att vara våra kunders bästa leverantör. Du ansvarar för bolagets största och mest strategiska kunder där dina primära uppgifter är att säkerställa lönsamhet genom att utveckla affären tillsammans med några av branschens främsta specialister. Din uppgift blir att ha ett budget och totalansvar över några av RTS strategiska kunder och hjälpa dessa att utvecklas där RTS adderar ett mervärde som strategisk leverantör. Våra kunder är några av Sveriges största företag och organisationer samt internationella kunder med hela världen som marknad.
Arbetsuppgifter
- Utveckla befintliga kunder inom affärsområdet Enterprise.
- Samarbeta och koordinera kundteam där säljkoordinatorer, specialister och konsulter finns att tillgå.
- Bevaka och verka för att vara dina kunders bästa leverantör och uppnå maximal kundnöjdhet.
- Uppdatera CRM kring dina kunders kontaktpersoner och affärsmöjligheter.
- Genomföra aktiviteter och initiativ samt annat som verkar för att förbättra en god affärsrelation.
- Delta på utbildningar och ta certifieringar kopplat till våra strategiska leverantörer inom affärsområdet.
- Vara ambassadör för RTS varumärke och värderingar.
Vem är du?
Vi tror att du har flera års erfarenhet från komplex lösningsorienterad försäljning av både hård och mjukvara inom IT och du bör ha förståelse för infrastruktur och molnbaserade tjänster. Du är van vid att arbeta med stora organisationer och känner dig van i internationella miljöer. Du har god kännedom om datacenterinfrastruktur produkter, mjukvara och lösningar.
Som person trivs du med att ta initiativ och du tar stort ansvar för ditt arbete. Du har ett brinnande intresse för ny teknik och en stark vilja att lära dig och dela kunskap - om det så är för kund eller kollegor emellan.
Vi ser gärna att du är van vid att jobba i ett CRM system och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Det är starkt meriterande om du har körkort.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på RTS får du möjligheten att vara en del av ett team med stort engagemang och höga ambitioner där vi jobbar både med hjärta och hjärna i vår strävan efter att alltid leverera i världsklass. RTS strävar efter att vara IT-branschens bästa arbetsgivare och erbjuder kompetensutveckling, friskvård, bra villkor och många roliga aktiviteter tillsammans, både på och utanför arbetstid. Dessutom sitter vi i fina lokaler i Hammarby Sjöstad.
Hur söker du tjänsten?
Varmt välkommen med din ansökan nedan. Du söker tjänsten snabbt och enkelt genom att skicka in din ansökan eller bifogar din uppdaterade Linkedin-profil via ansökningslänken. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Anna Olsson, HRBP på 070-145 10 00 eller anna.olsson@rts.se alternativt rekryterande chef Henrik Enbom, Affärsområdeschef Solutions, 073-209 73 90 eller henrik.enbom@rts.se
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!