OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Key Account Manager ansvarar du för både den uppsökande verksamheten av nya potentiella kunder såsom inkommande kundförfrågningar och utvärdering. Du ansvarar för hela kedjan från att identifiera nya kunder, besök och presentationer av kundens systemprodukter, till förhandling och implementering. Du håller också koll på de större upphandlingar som utannonseras.
Rollen innefattar bland annat:
- Uppsökande verksamhet av potentiella kunder/segment.
- Utvärdering av inkommande kundförfrågningar.
- Identifiering av kommande intressanta upphandlingar samt projektledning av dessa.
- Presentationer/möten med intressanta kunder/segment.
- Viss merförsäljning gällande hårdvara och prissättning.
- Förhandling av avtal och slutförandet av affär.
- Projektledning av kundimplementationer.
Du är en stabil, social och affärsmässig person som gillar att hålla en hög service nivå. Du är van att jobba självständigt i ett högt tempo där förutsättningarna ibland kan förändras med kort varsel.
Du har jobbat ett antal år med B2B-försäljning och inom ”complex sales” rörande mjukvara, SaaS eller liknande, gärna som Key Account Manager. Du är inte rädd för att jobba högt och lågt och gräva där du står. Du är van att utmana gamla sanningar och hitta smarta vägar att nå ut med begränsade resurser. Du vill driva och är van att ta ansvar och därigenom prioritera arbetet. Vi tror du drivs av att göra affärer, ge service och trivas på jobbet.
Du blir den fjärde personen på kundens ”Business & Client Development” avdelning där ansvaret ligger inom kundutveckling, utbildning och mycket av det kommersiella. Din utgångspunkt är antingen på ett av kundens kontor i Stockholm eller Nyköping alternativt kan kunden tänka sig hemkontor någon annanstans i Sverige för rätt person. Tjänsten innebär en hel del resor för att träffa existerande och nya potentiella kunder runt om i Sverige.
Kvalifikationer:
- Flertal års erfarenhet av B2B-försäljning inom mjukvara, SaaS och complex sales.
- Svenska och engelska.
- Erfarenhet av biljettsystem är meriterande med inget krav.
- Erfarenhet inom kultur/scen och arenabranschen är meriterande.
- Skön person som ser möjligheter och tillför positiv energi till arbetsplatsen och dina medarbetare.
Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.
Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt. Inkomna ansökningar hanteras löpande.
Om Jobshark
Jobshark erbjuder rekryteringstjänster för IT-sektorn. Vi har ca 200 kunder och däribland några av Sveriges mest framstående teknikbolag. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.