KAM Säljare till Safesack för norska marknaden

KAM Säljare till Safesack för norska marknaden

Arbetsbeskrivning

Familjeföretaget SafeSack Scandinavia AB är en ledande leverantör av industriförpackningar (Storsäckar och PE förpackningar). Huvudkontoret är beläget i Örkelljunga och har hela den nordiska, tyska, polska och baltiska marknaden som arbetsfält. Produkterna består huvudsakligen av skräddarsydda förpackningslösningar, helt anpassade efter våra kunders önskemål och behov. Vi är idag 20 stycken anställda i Örkelljunga samt ytterligare två medarbetare på vårt systerföretag i Finland. Totalt omsatte koncernen under 2022 cirka 350 miljoner kronor med god lönsamhet. Du kan läsa mer om företaget på safesack.com

.

Är du redo att anta vår utmaning och göra ditt nästa karriärsteg under 2023 inom B2B-försäljning hos oss? 

Det går bra för oss på SafeSack. Vi behöver därför nu ytterligare en målinriktad person och Säljare, Key Account Manager (KAM) till vår norgeavdelning. Om du vill lära dig mer inom B2B-försäljning samt drivs och triggas av entreprenörskap och internationell handel, då är det kanske du som är vår blivande stjärna i Norge.

Arbetsbeskrivning och upplägg
Som KAM Säljare på SafeSack kommer du aktivt arbeta med våra befintliga och nya kunder huvudsakligen i Norge. Produkterna består av skräddarsydda förpackningslösningar, helt anpassade efter våra kunders önskemål och behov.

Under ditt inledande första år som KAM Säljare kommer du att lära dig våra produkter, interna rutiner samt vårt säljsystem. Du kommer även att börja bygga upp ditt nätverk med olika affärskontakter i Norge samt genomföra dina första kundmöten över telefon alternativt som digitala möten. Du kommer även att besöka kunder på plats i Norge.

Du kommer arbeta nära försäljningschefen och andra personer inom bolaget - vilket skapar trygghet för dig i din roll, och gör det lättare för dig att alltid hitta bästa tänkbara lösning för kunden. Hos oss hjälper vi varandra.

Det är viktigt att du gillar att möta kunder face to face och kan sälja in den lösning som passar enskild kund bäst. I nära dialog med vår försäljningschef ansvarar du för att driva hela säljprocessen från A-Ö. Säljet kommer att ha den ungefärliga fördelningen 30% befintliga kunder och 70% nykundsbearbetning. 

Du kommer att utgå från vårt kontor i Örkelljunga och vara på resande fot minst en vecka per månad.

Vi erbjuder 
För rätt person erbjuder vi personlig utveckling inom B2B-sälj samt en varierande säljtjänst och arbetsmiljö. Din vardag kommer att vara fylld av utmaningar och arbetsglädje. SafeSack är ett ungt och entreprenörsdrivet familjeföretag som präglas av mycket god stabilitet, lönsamhet och trygghet, samtidigt som vi kontinuerligt expanderar på nya marknader.

Tjänsten är baserad på en grundlön om 22 500 SEK + prestationsbaserad del samt 6 månaders provanställning och därefter fast anställning. Vid fast anställning kommer du att få ta över kunder (befintliga) med en omsättning på cirka 10 MSEK, vilket kommer att borga för mycket goda förtjänstmöjligheter för dig utifrån vårt bonussystem. Vid fast anställning erhåller du även en tjänstebil.

Personliga egenskaper 
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en person som stimuleras av att besöka kunder och som har stort driv och målfokus att lyckas med ditt sälj. Du tycker om att förhandla och har förmågan att hjälpa kunden att få den bästa lösningen till sin verksamhet. Det är viktigt att du är lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt och driva dina affärer framåt. Du stimuleras av utmaningar och ser möjligheter istället för problem. 

Meriterande är tidigare erfarenhet av B2B-försäljning från förpackningsindustrin.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Du älskar att göra business och är specialist på att skapa långsiktiga och lönsamma relationer! 

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733670660 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 30 september, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på  vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024