OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KAM/Arkitektrådgivare med ansvarsområde Danmark
Bli en del av och utveckla Danmarks äldsta varumärke inom kakel & klinker/fliser!
Är du dynamiskt lösningsorienterad och ser nätverkande som en viktig del av din vardag? Är du en person som tänker både strategiskt och operativt? Vill du staka ut en framtid för två av Nordens mest prestigefulla och föreskrivna varumärken? Har du intresse för design, arkitektur och inredning och ser kundservice som en självklarhet?
Är detta du?
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig
En ansvarstagande och central roll på Evers som präglas av våra värdeord, som genomsyrar både arbetsmiljö och arbete;
- Passion
- Tillsammans
- Sunt förnuft
- Handlingskraft
Du utgår från Malmö och blir en del i ett slipat och mångfacetterat team med lång erfarenhet i branschen. Din roll har stora kontaktytor där du får träffa och bygga relationer med ett stort antal kunder i hela Danmark. Du samarbetar tätt och krossfunktionellt både internt och externt för att ge Evers kunder den bästa
tänkbara kundupplevelsen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som KAM/Arkitektrådgivare är din uppgift att identifiera affärsmöjligheter och skapa lönsamma kundrelationer. Du kommer aktivt arbeta enligt vår verksamhetsplan och ansvara för dina kunders behov utifrån Evers produktportfölj. Du kommer även fungera som rådgivare för arkitekterna inom ditt område med val av kakel, klinker och övrigt material utifrån teknisk och estetisk synpunkt.
- Avtalsförhandling och hantering
- Prisstyrning, prissättning efter kundvärde
- Duktig på planering och samtidigt vara flexibel
- Uppföljning och dokumentation via Hubspot
- 3-4 dagar i Danmark per vecka
- Rapportering veckovis och månadsvis
För att lyckas som KAM/Arkitektrådgivare på Evers är det viktigt att du är intresserad av marknaden och fortlöpande uppdaterar dig kring förändringar och nyheter. Du har således ett eget ansvar för din fortsatta kompetensutveckling. Du representerar Evers på ett korrekt och positivt sätt och samverkar med hela företaget för att nå uppsatt mål.
Information om tjänsten
Du rapporterar till Försäljningschef KAM. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månader provanställning.
Vi önskar tillsätta tjänsten omgående, dock med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du har en fast lön med tillhörande bonus.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta mot byggbranschen med nyckelkunder på den danska marknaden. Flytande danska i tal och skrift. Du drivs av problemlösning och har samarbetet i fokus. Du trivs med att arbeta i Microsoft Office och CRM.
Som person är du kommunikativ, målmedveten och förtroendeingivande - såväl i samarbetet med kollegor som i dialogen med kunder och leverantörer. Du är genuint nyfiken på våra kunders verksamhet.
Krav
- Flytande danska i tal och skrift
- Erfarenhet som KAM i Danmark
- Erfarenhet från branschen
- Erfarenhet av avtalshantering och förhandling
- Hög kommunikativ och social kompetens
- Anpassningsbar och agil
- Drivs av problemlösning och att se möjligheter
- Acceptera en periodvis tung arbetsbörda med obekväma arbetstider
- Anamma och leva efter våra värdeord
- Har arbetat framgångsrikt krossfunktionellt internt och externt
Om Höganäs Kakel
Höganäs Kakel grundades 1886 och är branschens, till och med ett av Sveriges, äldsta företag. Hög servicenivå, kvalitativt kakel och klinker, pålitliga produkter inom bruk och tätskikt och ett stort hållbarhetsfokus är våra största kännetecken.
Höganäs Kakels nybyggda huvudkontor och huvudlager ligger i Helsingborg i Skåne. Utöver verksamheten på huvudkontoret har vi tio Höganäs Kakel-butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr samt över 100 återförsäljare i Sverige och Danmark.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Höganäs Kakel med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 maj 2023. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.
Om Qarat
Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.
Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.