OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en myndighet med hög utvecklingstakt där du får växa tillsammans med duktiga kollegor? Har du tidigare erfarenhet av statsbidragshantering och vill bidra till Kammarkollegiets fortsatta resa? Då har vi en tjänst för dig!
Verksamheten
Ekonomiavdelningen arbetar med redovisning, ekonomi- och verksamhetsstyrning samt hanterar utbetalningar och redovisning av statsbidrag m.m. Avdelningen ansvarar även för våra upphandlingar. På avdelningen arbetar idag sju personer.
Tjänsten som handläggare av statsbidrag m.m.
I tjänsten som handläggare för statsbidrag ingår att handlägga ansökningar och återrapporteringar avseende statsbidrag till myndigheter och organisationer, men också att granska rekvisitioner för utbetalning samt att registrera och utbetala rekvisitioner och andra bidrag via ekonomisystemet Agresso.
Arbetet innebär granskning av en stor mängd regleringsbrev och andra regeringsbeslut samt frekventa kontakter med departementstjänstemän och bidragsmottagande organisationer.
I uppgiften ingår att i övrigt vara behjälplig med andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen efter överenskommelse och i mån av tid.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• Treårigt gymnasium
• Fem (5) års arbetslivserfarenhet med administrativa uppgifter inom offentlig verksamhet.
• Praktisk erfarenhet av process för utbetalning av statsbidrag genom särskilda beslut och rekvisitioner
• Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• Goda kunskaper i word och excel
• Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift
Meriterande är:
• Kännedom om formerna för regeringens arbete med regleringsbrev och anslag
• Goda kunskaper i ärendehanteringssystemet Platina
Med goda kunskaper avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom arbetets aktuella arbetsuppgifter och ansvarsområden. Kännedom innebär att du ska känna till området och i ditt arbete kommit i kontakt med området.
Som person är du självständig, ansvarsfull och utför ditt arbete med hög kvalitet. Du förstår vikten av att arbeta noggrant och systematiskt samt har en god kommunikativ förmåga som gör att du har lätt för att möta både beslutsfattare och bidragsmottagare. Du är även en engagerad teammedlem som bidrar till gruppens goda arbetsklimat.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Mer information
Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 23 juni 2021.
Kontaktpersoner
Martin Sundelius, ekonomichef och stf generaldirektör,
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400 kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt 30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 300 anställda framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26