OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar ca 1 100 ramavtal inom ett 40-tal områden med ca 700 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar. Inom området IT och telekommunikation kan, förutom staten, även kommuner och landsting ansluta sig till ramavtalen.
Vår verksamhet expanderar och vi söker därför IT-upphandlare till enheten för IT-upphandling.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag omfattar statliga myndigheter, kommuner och landsting och syftar bl a till att skapa bästa möjliga villkor för anskaffning och användning av informationsteknik inom hela offentliga sektorn. Du får arbeta med några av upphandlingsverksamhetens mest dynamiska områden t ex telekommunikation, hårdvara, programvaror, IT-konsulttjänster, drift och andra IT-tjänster för hela den offentliga sektorn. Hos oss finns stor samlad kompetens vilket ger goda möjligheter till utveckling som upphandlare inom IT-upphandlingsområdet. Vi arbetar i projekt där du projektleder hela upphandlingsprocessen från förstudie till avtalstecknande. Du kan även vara projektmedlem och ha funktionsansvar för särskilda sakområden, antingen som specialist eller som sakområdesansvarig.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
-akademisk examen med inriktning mot teknik, juridik eller ekonomi i denna ordning, och har arbetat minst 1 år som upphandlare inom offentlig sektor, eller
-genomgått relevant utbildning till certifierad inköpare enligt SOI eller CiSilf och/eller annan likvärdig utbildning och har arbetat minst 3 år med upphandling inom offentlig sektor, eller
-arbetat minst 3 år med praktisk upphandling med inriktning mot IT inom offentlig sektor och har kunskaper om ramavtal och hur de används och tillämpas i förvaltningen
Meriterande
Det är meriterande om du avropat från våra samordnade ramavtal, har gedigna kunskaper inom IT- eller telekommunikationsområdet samt har erfarenhet av att arbeta i något elektroniskt upphandlingssystem.
Som person är du engagerad, analytisk och har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt.
Du kommunicerar väl i tal och skrift och har en god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 29 augusti 2016.
Ansök via Ansök-knappen.
Kontaktpersoner
Hans Sundström, enhetschef, telefon 08-700 07 69, 073-427 58 30
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26