OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kammarrätten i Stockholm är den största av Sveriges fyra kammarrätter och är också landets Migrationsöverdomstol. Domstolen har ca 215 medarbetare varav ca 155 är jurister och därav ca 60 ordinarie domare. Organisationen består av fem dömande avdelningar, en kansliavdelning och en administrativ enhet.
Kammarrätten handlägger ca 600 olika måltyper, där de vanligast förekommande målen rör migrations-, socialförsäkrings- och skatterätt.
Kammarrätten utvecklar ständigt arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, effektivitet, öppenhet och tillgänglighet. Arbetet på domstolen präglas av öppenhet och inkludering.
Kammarrätten arbetar aktivt för ett hållbart arbetsliv och värnar om medarbetarnas välbefinnande genom ett brett utbud av aktiviteter kopplat till arbetsmiljö och hälsa. Domstolen är vackert och centralt belägen på Riddarholmen i Stockholm.
Kammarrätten eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön samt etnisk och kulturell bakgrund.
Beskrivning av tjänsten
Tjänsten är placerad på kammarrättens administrativa enhet.
Du kommer att tillhöra ett team bestående av fem personer som i huvudsak arbetar med domstolens HR- och ekonomiadministration. Du rapporterar till HR-chefen. I det dagliga arbetet samverkar du också med kanslichefen, kommunikatören och de administrativa juristerna.
Din roll som administratör är i huvudsak operativ men utveckling av rutiner och arbetssätt är också ett naturligt inslag. Du kommer att verka i en kunskapsintensiv och stimulerande miljö där din kompetens är efterfrågad.
Dina viktigaste arbetsuppgifter är följande:
- Huvudansvarig/registrator för det administrativa diariet W3D3 och bevakning av inkommande administrativa handlingar, viss handläggning av administrativa ärenden samt beslutsprotokoll.
- Administration av remisser som ska besvaras av domstolen samt administrativ hantering av Advokatsamfundets förfrågningar angående inträden i samfundet.
- Att bistå administrativa staben med publiceringar, kvalitetssäkring och bevakning av domstolens digitala kanaler.
- Bokning av tjänsteresor för domstolens personal.
- Visst administrativt stöd till domstolschefen som bland annat telefonpassning, vissa kalenderbokningar och posthantering m.m.
- Backup i övriga administrativa frågor som förekommer inom teamet och på administrativa staben.
Kvalifikationskrav
Du bör ha lägst gymnasieutbildning samt flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete på domstol.
Du bör ha en god kommunikativ förmåga samt vara strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du behöver också vara lösningsinriktad och kunna höja arbetstempot vid arbetsintensiva perioder. Arbetet ställer krav på service och det är viktigt att du trivs i en servicefunktion och är beredd att ta dig an arbetsuppgifter av skiftande slag. Det är en fördel om du har kunskaper i Episerver eller annat publiceringsverktyg. Du ska kunna arbeta självständigt och driva arbetet framåt. Gruppens arbete ställer krav på samverkan och du behöver därför ha en dokumenterat god förmåga att samarbeta.
Anställningen
Tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar
Närmare upplysning om tjänsten lämnas av HR-chef Gunilla Norin Blomberg, 08-561 690 09.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 29 maj 2022. Tester förekommer som en del i rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Morin (HR-specialist)
08-561 692 83