OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en central del av Kronans Apoteks framtid och leda kampanjverksamheten mot nya höjder? Då är detta din chans att bli vår Kampanj Team Lead och leda utvecklingen av Kampanj-teamet samt arbeta på ett företag som värnar som samhällets hälsa.
OM TJÄNSTEN
Som Kampanj Team Lead kommer du att vara ansvarig för att utveckla och genomföra Kronans Apoteks årliga kampanjaktiveringsprogram, leda teamet i planeringen och genomförandet av kampanjer samt säkerställa att de når sina försäljnings- och resultatmål. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar för att optimera kampanjernas effektivitet och lönsamhet och därmed ha tvärfunktionella samarbeten i organsiationen.
Du erbjuds
- En karriärmässigt attraktiv roll där du har möjligheten att utvecklas som ledare. Du får dessutom tillgång till en mångfald av expertis samt utvecklande och inspirerande möjligheter inom bolaget.
- En öppen och flexibel arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och mycket eget ansvar i en utvecklande roll. Kronans Apotek har nyrenoverade fräscha lokaler på Kungsholmen och erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan.
- Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter!
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leda och fördela arbetet inom Kampanj teamet och vara drivande i deras utveckling
* Planera och genomföra kampanjteamets veckomöten och delta i planering för månadsmöten
* Projektleda utvecklingen av pris och kampanjteamets IT-system
* Delta i årliga kampanjförhandlingar och förhandlingar med externa parter
* Aktivt samarbeta och kommunicera med marknadsavdelningen och försäljningsavdelningen för att gemensamt optimera upplägg och genomförande av deras kampanjer
VI SÖKER DIG SOM
har ett gott sinne för affären och drivs av att leda team. Vi ser att du har en god analytisk förmåga, är systematisk och processdriven samt ser värde i tydlighet och kommunikation. I rollen kommer du ha många kontaktytor och därför är du är både relationsskapande och anpassningsbar.
* Relevant akademisk bakgrund inom Ekonomi eller Management
* Minst 2 års erfarenhet i roller som förslagsvis Business Controller, Retail Analyst, Kategorichef eller dylikt.
* Minst 1 års erfarenhet av av Team Lead, projektledning eller chefsbefattning inom retail
* Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av analysverktyg som Power BI eller Tableau
* God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från Apoteks-branschen
- Erfarenhet av affärsplanearbete och budgetuppföljningar
- Varit del i tvärfunktionella projekt, gärna med eCom eller processinriktning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231