Kampanjanalytiker till Spendrups Bryggeri

Kampanjanalytiker till Spendrups Bryggeri

Arbetsbeskrivning

Söker du en ny utmaning som kampanjanalytiker där du kommer ges möjlighet att ha stor påverkan på Spendrups uppföljning och analysarbete kring kampanjer? Vi ska bli bättre på att analysera våra kunder och därmed utveckla kunddialogen för att tillgodose rätt kund med rätt erbjudande.

Som kampanjanalytiker på Sveriges ledande bryggeri kommer du arbeta med att skapa kundinsikt som hjälper oss att ta fram attraktiva och träffsäkra erbjudanden samt bygga mervärden gentemot våra kunder. Du kommer arbeta med olika typer av analys och rapportering kopplat till kunder och erbjudanden gentemot restaurangkanalen och presentera insikter och utfall i tvärfunktionella forum. Rollen är placerad inom avdelningen Kund- och marknadsanalys vars uppdrag bland annat är att leverera analyser som beslutsgrund för sortimentsstrategi, volymåtaganden och varumärkes aktiveringar för restaurang. Du arbetar tätt med marknadscontroller och e-handelsteamet med analys för att följa upp KPI:er och initiera olika aktiviteter. Rollen är ny och målet är att göra stora framsteg med analysarbetet under 2022. Därför är det viktigt att du trivs med att bygga från grunden med förmågan att självständigt driva och utveckla CRM-arbetet genom värdefulla insikter. Du kommer bland annat att:

- Samla in och analysera data för att stödja beslut inom kampanjprocessen; Vilken kanal är optimal? Vilken målgrupp svarar bäst?
- Omvandla kundinsikter till konkreta handlingsplaner


- Analysera och följa upp olika kampanjer, presentera resultat och komma med förbättringsförslag för kommande kampanjer
- Förpacka insikter och utfall i rapporter och presentera för interna och externa intressenter
- Driva eller delta i förbättringsaktiviteter inom kampanjprocessen och kampanjverktyget


Kravprofil och personliga egenskaper

- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt

- Erfarenhet av att ta fram kundinsikter utifrån data och därefter skapa attraktiva erbjudanden
- Meriterande om du har arbetat med Salesforce och Google Analytics
- God pedagogisk och kommunikativ förmåga då rollen innefattar att presentera utfall och analyser av kampanjer
- Meriterande om du har erfarenheter av att analysera digitala köpmönster inom e-handel då du kommer att jobba tätt med e-handelsteamet.


Vi tror att du är en person som gillar att arbeta med data och som känner dig säker i att hitta rätt data. Du kan se de stora dragen, men även detaljerna, och du använder analyserna som hjälpmedel i ditt arbete. Du tycker om att kommunicera vad du hittar, att kunna sammanfatta analysen i välskriven text och med kommunikativa bilder presentera för kollegor och uppdragsgivare. Du är en lagspelare där vi tillsammans jobbar mot att skapa rätt erbjudande till rätt kund.

Sista ansökningsdag: 27 februari, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan
Tillträdesdag: Omgående
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare/Heltid
Placeringsort: Stockholm, vi sitter just nu i Vårby men flyttar till S:t Eriksgatan sommaren 2022
För mer information om tjänsten: Veronica Westerberg, veronica.westerberg@spendrups.se, eller för mer information om rekryteringsprocessen, kontakta: Elvira Egarp, HR-specialist rekrytering , elvira.egarp@spendrups.se

Din ansökan

För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.

Varför använder vi urvalstestser?

Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.

Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.

Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.

Välkommen in!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024