Kampanjchef - Findus Foodservices, Bjuv

Arbetsbeskrivning

Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag.Vi har en bred produktportfölj, där djupfrysta produkter utgör den största delen av vår försäljning.På den nordiska marknaden säljer vi även kolonialprodukter som pastasås, majonnäs, marmelad och soppor.Våra produkter finns i livsmedelsbutiker i hela landet och vi tillverkar mat som serveras på restauranger, skolor, sjukhus etc. Vi har ett välkänt varumärke, internationell miljö, ständig produktutveckling och ett starkt kvalitetsmedvetande.Findus har en ledande position på den svenska marknaden, och försäljning i ett tiotal länder i Europa.Omsättningen 2006 var i Sverige 280 Miljoner Euro och totalt i koncernen 480 Miljoner Euro.Findus har ca 1900 anställda varav ca 900 är anställda i Sverige.<b>Retail Knowledge söker för Findus Foodservices räkning:</b> <h3>Kampanjchef</h3> Letar du efter ett ansvarsfullt och omväxlande arbete där du får utnyttja dina kunskaper inom marknadsföring och försäljning i kombination med din kreativitet och ditt sinne för ledarskap?Då är du personen vi söker till Findus Foodservices!<b>Som Kampanjchef inom Findus Foodservices </b>är du ansvarig för det nybildade Kampanjutvecklingsteamet.Du leder teamet bestående av tre personer och rapporterar in till marknadschefen.Ditt team är ansvariga för att på ett lönsamhetseffektivt sätt ta fram olika typer av kampanjer som stöder försäljningen och bygger Findus som varumärke. Inom ramarna för teamets ansvar ligger att ta fram kampanjideer, utveckla material och paketera det till KAM, säljkår och/eller direkt mot marknadens olika segment.All kommunikation bottnar i en kunskap om kunden och hur köken använder våra och konkurrenternas produkter i matlagningen och på menyn. Teamet jobbar mot en extern byrå men ska också bygga upp inhouse kompetens i att ta fram egenproducerat marknadsmaterial.Inom ramen för teamets ansvar ligger även Findus Foodservices hemsida.Vi vill skapa en levande hemsida där alla våra samarbetspartners och kunder kan hitta inspiration i sitt matintresse och arbete. Kampanjchefen är ansvarig för research för att säkerställa att vi baserar våra aktiviteter och initiativ på fakta om kunden, dess behov, beteende och drivkrafter.Att hitta rutiner och struktur för systematiskt arbete med research är en prioritet.Eftersom det är ett nyinrättat team kommer det att bli en huvuduppgift att få teamet att fungera men också att hitta samarbetsformer med övriga organisationen.Struktur och processer är viktigt att få på plats, liksom prioriteringar och långsiktig planering med inriktning på kampanjarbetet.Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete på en marknadsavdelning med spännande produkter, ett välkänt varumärke och högt tempo.Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter på denna inspirerande och dynamiska arbetsplats. Din personliga drivkraft i kombination med din förmåga att leverera starka resultat är viktiga egenskaper.Du är kreativ, analytisk och initiativrik samt har en god businessförståelse.Vi söker dig som vågar tänka nytt och utmana. Vi söker dig som har en akademisk utbildning och som har flera års erfarenhet från arbete inom marknadsföring och/eller trade marketing.Erfarenhet från arbete med DR och DM är meriterande. För att söka tjänsten går du in på www.retailknowledge.se Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Irina Backman

Fredrik

Caroline Gimmerborn

Daniel Paulus

Anders Fischer

Sarah Björklund

Åse Sverinsson

Unn Telge Gunnarsson

Sophia Braunstein

Kristel Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 april 2008
  • Ansök senast: 30 maj 2008

Besöksadress

Riddargatan 12A
None

Postadress

Riddargatan 12A
Stockholm, 11435

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024